Sari direct la conținut

Românii și-au portat aproape 850.000 de numere de telefon în acest an. RCS&RDS a atras cele mai multe numere din alte rețele

HotNews.ro
Telefon mobil, Foto: pixinio
Telefon mobil, Foto: pixinio

Românii și-au portat aproape 850.000 de numere de telefon în acest an, serviciu care permite să-ți păstrezi numărul de telefon fix ori mobil atunci când decizi să-ți schimbi operatorul de telefonie, a anunțat joi Arbitrul telecom (ANCOM). 95% dintre aceste numere au fost de telefonie mobilă. Operatorul care a atras cele mai multe numere din alte rețele a fost RCS&RDS, care a atras peste 430.000 de numere de telefonie mobilă și peste 24.000 de numere de telefonie fixă.

În cei 13 ani de când a fost lansat serviciul de portabilitate, care oferă utilizatorilor libertatea de a-și alege cea mai potrivită ofertă pentru nevoile lor de consum păstrându-și numărul de telefon, peste 8 milioane de numere de telefon au fost transferate între rețelele de telefonie fixă și mobilă din România. În acest an, au fost portate aproape 850.000 de numere de telefon, 95% dintre ele fiind de telefonie mobilă.

  • 13 ani de portabilitate

De la 21 octombrie 2008, când a fost lansat serviciul de portabilitate, s-au portat în total 8.132.871 de numere de telefon, dintre care 7.176.619 sunt numere de telefonie mobilă şi 956.252 sunt numere de telefonie fixă.

  • Statistici portabilitate 2021

De la începutul acestui an până la 15 octombrie au fost portate 849.434 de numere de telefon, din care 804.890 sunt numere de telefonie mobilă şi 44.544 sunt numere de telefonie fixă.

În această perioadă, RCS&RDS a primit în reţea prin portare 431.185 de numere de telefonie mobilă, urmat de Orange cu 113.141 numere portate, Vodafone cu 108.850 de numere, Telekom Romania Mobile Communications cu 77.630 de numere şi Telekom Romania Communications cu 74.070 de numere portate.

În ceea ce privește telefonia fixă, RCS&RDS a primit în reţea 24.461 numere, Vodafone 6.143, GTS Telekom 5.167, Orange 5.120 și Telekom Romania Communications 1.582 de numere.

  • Sesizări primite de la utilizatori

ANCOM a primit în anul 2021 un număr de 191 de sesizări de la utilizatori cu privire la desfăşurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizând termenele asociate procesului de portare, anularea portării sau existența unor probleme tehnice.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro