Romtelecom a lansat o platforma de interconectare a retelelor de internet pentru schimb de trafic, cu acoperire nationala
Romtelecom a lansat luni o platforma cu acoperire nationala dedicata furnizorilor de servicii de Internet, care asigura interconectarea neutra a retelelor acestora prin servicii de peering public (schimb de trafic intre furnizorii conectati la punctele de acces ale platformei) sau interconectari private virtuale, potrivit unui comunicat al operatorului de telecomunicatii.
„Lansarea platformei de Internet Exchange face parte din strategia companiei de diversificare a portofoliului de servicii si de sustinere a dezvoltarii durabile a pietei regionale de Internet, prin incurajarea schimbului liber de trafic intre furnizorii de servicii si accesul usor si diversificat la contentul gazduit de retelele IP. Detinem infrastructura si expertiza necesare pentru a dezvolta un astfel de serviciu la nivel national si pentru a asigura un nivel inalt de calitate,” a declarat Harm Aben, Director Executiv Transformare & Relatii Operatori.
Conform informatiilor operatorului, operatorii care vor deveni membri ai acestei platforme pana la 1 iunie vor beneficia de servicii gratuite de peering local si colocare pentru echipamente, pana la finalul anului, iar clientii care contribuie la sustinerea comunitatii platformei prin atragerea de noi membri, vor beneficia de reduceri cumulate de pana la 50% pentru serviciul de peering national.
Infrastructura platformei acopera opt puncte de acces situate in Bucuresti (doua locatii diferite), Timisoara, Oradea, Iasi, Bacau, Galati si Constanta. Toate punctele de acces sunt conectate intr-o topologie de inel la o capacitate de 10 Gigabit Ethernet (GE), designul permitand introducerea de noi puncte de acces si cresterea capacitatii existente.
Mai multe detalii aici.
Romtelecom a inregistrat anul trecut venituri de 869 milioane euro, cu 0,2% mai mici decat in 2007, iar indicatorul EBITDA s-a redus cu 3%, pana la 291 milioane euro. Operatorul a inregistrat pierderi operationale de 36 milioane euro, numarul de angajati s-a redus cu 2.200, iar numarul de abonamente a crescut cu 13%, la peste 4,2 milioane.