Rovana Plumb: Daca transferam timbrul de mediu in benzina si motorina ar rezulta o taxa pe consum
Transferarea timbrului de mediu in pretul carburantilor ar insemna impunerea unei taxe pe consum, ce ar duce la crestere in lant a preturilor, a declarat sambata, la Antena 3, ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice, Rovana Plumb.
Intrebata despre posibilitatea includerii timbrului de mediu in pretul benzinei si motorinei, ministrul de resort a precizat ca nu s-a discutat despre asa ceva, timbrul de mediu fiind un instrument necesar pentru reducerea emisiilor de CO2 si pentru innoirea parcului auto, transmite Agerpres.
„Din punctul nostru de vedere, in momentul in care transferam o astfel de taxare in benzina si motorina ar rezulta o taxa pe consum. In prezent timbrul de mediu se aplica doar unui numar de cetateni, sau pentru parcul auto, care inseamna 5 milioane de masini. In momentul in care am institui o astfel de taxa, care nu este o taxa de mediu, nu mai intra in domeniul protectiei mediului, ar fi o taxa pe consum ce ar conduce in lant la crestere tuturor preturilor. Din punct de vedere al protectiei mediului si al Guvernului, timbrul de mediu este un instrument necesar pentru a reduce emisiile de CO2 si a innoi piata auto. Nu s-a discutat despre mutarea taxei in pretul carburantilor. Ar intra in domeniul fiscalitatii si ar fi taxa pe consum”, a spus Rovana Plumb.
Aceasta a precizat ca, pana la 30 aprilie, incasarile din timbrul de mediu au totalizat 238 milioane lei.
„Declaram in martie ca vom avea un cuantum al incasarilor de circa 700 milioane lei. Pana acum avem incasari de 238 milioane lei, la 30 aprilie, si din aceasta suma am si restituit bani catre cetateni”, a mentionat ministrul Mediului.
In data de 15 martie a intrat in vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, din acel moment taxa auto urmand sa fie calculata exclusiv pe baza emisiilor de CO2, inscrise in cartea de identitate a masinii.
Conform Ordonantei de Urgenta a Guvernului privind timbrul de mediu pentru autovehicule, publicata in Monitorul Oficial, in noua formula de calcul, timbrul de mediu mentine cote similare celor din prezent pentru tehnologia Euro5 si mareste cotele pentru tehnologiile Euro4 si Euro3. Pe de alta parte, pentru masinile cu motorizari non-Euro, Euro1 si Euro2, valoarea timbrului de mediu va scadea fata de nivelul cuantumului actual.