Sari direct la conținut

S-a incheiat conflictul de munca de la Dacia – Salariatii au obtinut 300 de lei in plus

HotNews.ro

Pe fondul rezultatelor bune obtinute de Dacia anul trecut cand a fost pe plan european printre marcile cu cea mai mare crestere, sindicalistii au solicitat mariri de salarii, iar dupa cateva intalniri fara rezultat, le-au obtinut, chiar daca nu in cuantumul solicitat initial. Astfel, angajatii obtin o crestere salariala de 300 lei anul acesta dar si marirea salariului minim pentru un muncitor calificat la 1.650 de lei, noteaza Agerpres.

Punctele negociate contribuie la incheierea conflictului de interese declansat in urma cu mai bine de o saptamana de sindicatul de la Automobile Dacia, prin sesizarea inaintata conducerii uzinei de la Mioveni. Conflictul se va stinge de la sine in momentul semnarii contractului colectiv de munca, probabil in cateva zile.

Cresterea salariala se va acorda in doua transe, una retroactiv pentru luna ianuarie, in valoare de 220 de lei, iar cealalta in aprilie, in valoare de 80 de lei. Tot din luna aprilie, salariul minim pentru un muncitor calificat devine 1.650 de lei, ceea ce reprezinta un plus obtinut in cadrul ultimelor serii de negocieri, a precizat vicepresedintele sindicatului Automobile Dacia, Ion Iordache.

De asemenea, potrivit lui Ion Iordache, toti angajatii vor beneficia in luna mai a acestui an si de o bonificatie in valoare de 700 de lei, reprezentand participarea la profit, o prevedere stipulata in contractul colectiv de munca, conform careia din profitul obtinut de uzina o parte revine si celor care au contribuit la realizarea lui.

Salariatii de la Dacia ar fi dorit, pentru anul 2010, o crestere salariala de 520 de lei, insa, pana saptamana aceasta, conducerea uzinei nu se aratase dispusa sa ofere mai mult de 170 de lei, si aceia disponibili in trei transe.

Sindicalistii si-au argumentat cererea de marire a retributiei cu rezultatele foarte bune obtinute de Dacia anul trecut, precum si cu prognoza de vanzari pentru 2010, care ia in calcul si noul model Duster.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro