Sari direct la conținut

S-a lansat licitația de 1,3 miliarde lei pentru modernizarea a 37 de km de cale ferată în zona Caransebeș

HotNews.ro
Lucrari feroviare, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro
Lucrari feroviare, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

CFR SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare pe secțiunea de 37 km dintre Caransebeș și Poarta, pe magistrala 100, București – Timișoara. Pe această distanță trenurile fac în prezent între 41 și 56 de minute.

Sunt multe porțiuni cu viteză de sub 50 km/h și foarte puține cu 80 – 90 km/h. După modernizare, clar peste mulți ani, trenurile de pasageri vor putea atinge 160 km/h.

Vor fi construite două tuneluri noi, se va face dublarea liniei pe unele secțiuni și vor fi reabilitate două tuneluri existente, dar și podurile și podețele de pe traseu.

Valoarea financiară estimată a contractului este de 1.331.527.894,38 lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027.

Achiziția publică prevede o durată de 72 luni pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare pe secțiunea Poarta – Caransebeș (lotul 6), în lungime de 37,160 km, de la Punctul de Oprire nou Poarta, km 436+887 la Caransebeș, km 474+046, 12 luni fiind termenul pentru elaborarea proiectului și 60 de luni pentru execuția lucrărilor.

Principalele obiective feroviare incluse în programul de modernizare pe lotul 6 sunt:

  • 37,160 km pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h
  • 7 stații/halte
  • 18 poduri
  • 65 podețe
  • 18 pasaje inferioare și superioare
  • 2 tuneluri noi cu cale ferată dublă la Poarta de 500 m, respectiv 305 m
  • 2 tuneluri reabilitate – Feneș și Tâmpa
  • 10 treceri la nivel cu calea ferată
  • Două puncte de Oprire (PO), la Poarta și Petroșnița
  • construcții civile în stațiile Teregova, Armeniș, Slatina Timiș, Vălișoara, Balta Sărată și în haltele Valea Timișului, Caransebeș
  • dublare de linie pe secțiunile PO nou Poarta – Teregova, Slatina Timiș – Vălișoara, Vălișoara – Balta Sărată
  • modernizarea instalațiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicații, bariere automate la trecerile la nivel, panouri fonoabsorbante
  • sistemul eurupean de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson
  • lucrări specifice protecției mediului.
Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro