Sari direct la conținut

S-a semnat contractul pentru electrificarea și modernizarea a 46 de km de cale ferată din Transilvania

HotNews.ro
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura

​CFR Infrastructură a anunțat că a fost semnat contractul în valoare de 2,41 miliarde lei pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare pe 46 de km de cale ferată, de la Aleșd până la frontiera cu Ungaria. Cele mai rapide trenuri parcurg acest tronson cu o medie de viteză de 67 km/h, iar cele mai lente, cu 33 km/h.

Secțiunea este parte a magistralei 300, București – Brașov – Cluj – Oradea – Episcopia Bihor.

Ce spune CFR SA

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că, miercuri 7 decembrie 2022 a fost semnat contractul în valoare de 2,41 miliarde lei pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pentru lotul 4 Aleșd – Frontieră, aferent obiectivului de investiții “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI&C SPA – SALCEF SPA va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea Aleșd – Frontieră, în lungime de 46,74 km, lucrări civile în stațiile Tileagd, Oradea Est, Oradea și Episcopia Bihor, halta de mișcare Oșorhei, 4 puncte de oprire – Țețchea, Telechiu, Săbolciu și Săcădat -, modernizarea lucrărilor de artă – 9 poduri și 17 podețe, reabilitarea a 6 pasaje inferioare, 2 pasaje inferioare noi, la Tileagd și Oradea, sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu, inclusiv dublarea liniei pe 18 km.

De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente secțiunii ALEȘD – FRONTIERĂ sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:

– 7 pasarele pietonale în stațiile CF Tileagd, Episcopia Bihor, Hm Oșorhei și în punctele de oprire Țețchea, Telechiu, Săbolciu și Săcădat

– clădire nouă de călători în stația Oradea Est;

– reabilitarea pasajului pietonal subteran din stația Oradea;

– panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 20,515 km;

– clădire nouă de mentenanță în stația Oradea;

– centru de electrificare în stația Oradea;

– rampe de încărcare-descărcare în stațiile Tileagd, Episcopia Bihor și în Hm Oșorhei;

– substație de tracțiune nouă în zona stației Oradea.

Durata de implementare a contractului, în valoare de 2,41 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro