Sancțiune dură pentru British Airways, după un atac cibernetic care a vizat date financiare ale pasagerilor – amendă de peste 200 mil. euro
Compania aeriană British Airways a anunțat luni că a primit o amendă de 183 de milioane de lire de la arbitrul britanic însărcinat cu protecția datelor personale ICO, după un furt de date financiare care a vizat sute de mii de clienți, anul trecut, scrie AFP.
„Suntem surprinși și dezamăgiți de concluziile inițiale ale ICO”, a afirmat PDG-ul British Airways, Alex Cruz, într-un comunicat. „British Airways a răspuns rapid la actul criminal al furtului de date ale clienților. Nu am găsit nicio dovadă de activitate frauduloasă pe conturile afectate de furt”, a continuat el.
Directorul general al IAG Willie Walsh, firma-mamă a companiei, a anunțat intenția de a negocia cu ICO acest subiect.
La începutul lui septembrie 2018, British Airways a anunțat că a fost vizată de un atac cibernetic, soldat cu furturi de date financiare la sfârșitul lui august și la începutul lui septembrie, care ar fi putut viza 380.000 de carduri de plată.
La sfârșitul lui octombrie, compania a precizat că, din acest număr, 244.000 au fost efectiv afectate. Informațiile furate erau legate de nume, adrese, adrese de email ale clienților și datele cardurilor bancare, respectiv numărul, data expirării și codul securizat de trei cifre.
Tot la finalul lui octombrie, British Airways a adăugat că alți 185.000 de clienți au fost vizați de furturi de date financiare între 21 aprilie și 28 iulie.
Amenda aplicată de ICO – 183,390 milioane de lire (204 milioane de euro) – reprezintă 1,5% din cifra de afaceri a British Airways în 2017.
British Airways a promis în septembrie compensații financiare pentru persoanele afectate. Compania a precizat că nu a fost informată de niciun furt de bani la persoanele afectate de atacul cibernetic.