Sapte televiziuni – sanctionate de CNA cu somatii si scrisori de atentionare pentru dezechilibre in prima saptamana de campanie electorala
CNA a impartit, marti, posturilor TV participante la campania electorala somatii si scrisori de atentionare pentru dezechilibre in prezentarea candidatilor si a competitorilor electorali sau pentru unele nereguli pentru abordarea editoriala a unor evenimente de campanie, in prima saptamana a acesteia. Antena 3, OTV si Realitatea TV au primit somatii, TVR 1 B1 TV si Digi 24 – scrisori de atentionare, Romania TV – scrisoare de atentionare si somatie.
Reprezentantii televiziunilor la CNA au insistat ca in prima saptamana de campanie USL a organizat mult mai multe evenimente si lansari de candidati decat ARD, lucru reflectat in prezenta mai mare a USL in emisiunile informative.
Prezenta competitorilor electorali la principalele posturi inscrise in campanie, in intervalul 9-15 noiembrie:
TVR 1
Partid – Prezente in emisiuni informative – Prezente in dezbateri electorale
- USL – 21 – 1
- ARD – 23 – 1
- PPDD – 22 – 2
- PRM – 8 – 1
- UDMR – 19 – 1
- PSDM – 0 – 1
Prestatia TVR 1 a starnit discutii in sedinta CNA, in conditiile in care unii membri ai Consiliului au considerat ca nu este normal ca la emisiunile de stiri postul public sa acorde atentie unor partide sau participanti la campanie intr-o masura relativ proportionala cu timpii de antena acordati acelor jucatori electorali. Ei au aratat ca la emisiunile de stiri postul este singurul care decide ce intra si ce nu, in functie de propria linie editoriala.
Antena 3
Partid – Prezente in emisiuni informative – Prezente in dezbateri electorale
- USL – 203 – 40
- ARD – 191 – 4
- PPDD – 17 – 0
- PRM – 5 – 1
- UDMR – 16 – 2
- PER – 0 – 1
Antena 3 iese in evidenta si cu diferenta majora intre durata emisiunilor de promovare electorala – asa cum au fost ele identificate de echipa de monitorizare a CNA – dedicate USL (10906 secunde) si cele dedicate ARD (299 secunde). In timpul sedintei CNA, reprezentantele Antena 3 si Romania TV au aratat ca la aceste posturi nu a fost contractata publicitate electorala.
Unii membri CNA au afirmat ca Antena 3 a prezentat disproportionat evenimente incadrabile la promovare electorala, precum transmisiuni in direct de la lansari de candidati sau conferinte de campanie, astfel de materiale fiind transmise aproape exclusiv in legatura cu USL.
B1 TV
Partid – Prezente in emisiuni informative – Prezente in dezbateri electorale
- USL – 298 – 19
- ARD – 153 – 26
- PPDD – 15 – 9
- UDMR – 16 – 0
- PER – 0 – 1
Realitatea TV
Partid – Prezente in emisiuni informative – Prezente in dezbateri electorale
- USL – 210 – 8
- ARD – 129 – 5
- PPDD – 14 – 0
- UDMR – 5 – 0
Reprezentantul Realitatea TV la CNA a precizat ca au fost mai multe dezbateri decat a monitorizat Consiliul.
Romania TV
Partid – Prezente in emisiuni informative – Prezente in dezbateri electorale
- USL – 330 – 66
- ARD – 212 – 36
- PPDD – 55 – 5
- UDMR – 15 – 1
- PER – 16 – 2
- PSDM – 0 – 1
Digi 24
Partid – Prezente in emisiuni informative – Prezente in dezbateri electorale
- USL – 152 – 10
- ARD – 86 – 13
- PPDD – 4 – 0
- UDMR – 3 – 2
- PPMT – 1 – 0
- PER – 3 – 0
OTV
Partid – Prezente in emisiuni informative – Prezente in dezbateri electorale
- USL – 23 – 0
- ARD – 0 – 0
- PPDD – 16 – 0
La emisiunile de promovare electorala, PPDD figureaza cu nu mai putin de 67 de ore, 19 minute si 37 de secunde si este singurul partid promovat pe acest post.