Sapunul Dove, suspectat ca a spalat "adevarata frumusete" pe calculator
Una dintre cele mai premiate campanii publicitare din ultimii ani, „Real beauty”, in care mai multe femei „adevarate” isi dezvaluie colaceii pentru Dove, s-ar putea dovedi a fi o mare pacaleala, potrivit Brand Republic, care citeaza urmatorul numar al publicatiei americane The New Yorker. Aceasta din urma il citeaza pe un specialist in editare de imagine care dezvaluie ca a modificat cel putin o imagine folosita in faza de inceput a campaniei Dove.
In articolul din New Yorker, editorul Pascal Dangin spune, referindu-se la o fotografie folosita intr-o reclama Dove, ce prezenta mai multe femei durdulii in lenjerie intima: „Stiti cat de editata a fost aceea?… Dar a fost o provocare sa lasi sa se vada pe fetele si pielea lor cum a trecut timpul, fara sa fie, totusi, neatragatoare”.
Dangin este specialist in editarea fotografiilor de moda si lucreaza frecvent pentru nume precum Vogue sau Dior, potrivit Brand Republic. Publicatia comenteaza ca, daca se vor dovedi adevarate, afirmatiile editorului vor afecta grav campania de patru ani a Dove, realizata de Ogilvy&Mather. Aceasta campanie a inclus inclusiv un clip care s-a raspandit viral pe Internet, „Dove Evolution”, in care infatisarea unei femei este infrumusetata cu ajutorul machiajului si a editarii de imagine, spotul incheindu-se cu sloganul „nu e de mirare ca perceptia noastra asupra frumusetii este distorsionata”.
Brand Republic citeaza declaratiile unei purtatoare de cuvant a Ogilvy pentru alta publicatie de specialitate, Advertising Age, care isi exprima convingerea ca imaginile femeilor folosite in reclamele Dove nu au fost editate, dar se abtine sa comenteze asupra a ceea ce a facut Pascal Dangin, nefiind la curent cu rolul acestui in campania Dove.
Clipul „Dove Evolution”: