Sase marci auto au facut rechemari anul acesta pe piata romaneasca
In ultimul timp s-a scris masiv pe tema rechemarilor in service a diverselor modele de masini, iar piata romaneasca n-a fost scutita de astfel de proceduri. Sase marci importante au rechemat masini in tara anul acesta, scrie 0 -100.ro. Pe scurt, Renault recheama Laguna III pentru posibile defectiuni la centura de siguranta de la sofer, Opel a identificat nereguli la sistemul de directie al SUV-ului Antara, Toyota reprogrameaza sistemul electronic de stabilitate (VSC) al Land Cruiser si Nissan verifica airbag-urile modelului Micra, reiese din scrisorile de chemare la service a clientilor si din documentele trimise de importatorii auto autoritatilor romane responsabile de calitatea produselor.
Renault
In cazul Renault Laguna, vor fi verificate 1.073 unitati – versiunile de caroserie hatchback (cu cinci usi) si Sport Tourer (break), fara coupe.
“Exista riscul deteriorarii pretensionatorului centurii de securitate sofer, in anumite conditii de utilizare, atunci cand scaunul este deplasat pe verticala in pozitia cea mai de jos. In aceasta pozitie, deplasarea laterala a pretensionatorului centurii de securitate sofer creste. (…) Exista riscul de deteriorare a pretensionatorului centurii de securitate sofer in zona de asertizare (prindere – n.r.)”, spune Renault.
Ca masura preventiva, pretensionatorul centurii de securitate sofer va fi inlocuit, le transmite compania celor 1.073 de clienti de Laguna III din Romania.
Masinile suspectate de aceste defectiuni au iesit de pe linia de fabricatie inca de la lansarea modelului (2008) si pana la 24 august 2009, inclusiv, iar campania de rechemare din Romania a inceput de circa o saptamana.
Toyota
Pe langa campania de rechemare a 11.835 de masini din Romania pentru posibile probleme la pedala de acceleratie, care isi are originile in SUA, Toyota apeleaza acum la un nou recall, pentru modelul Land Cruiser 150.
“La unele modele Toyota Land Cruiser, in cazul efectuarii unor viraje bruste la viteze mari, poate sa apara fenomenul de derapare a rotilor din spate, ceea ce poate cauza deplasarea laterala sau, in conditii extreme, chiar iesirea de pe carosabil a autovehicului”, explica Toyota Romania.
Toyota Romania mentioneaza ca a inceput campania de rechemare pe 22 aprilie 2010, fiind vizate 38 de masini.
Pana acum nu au fost inregistrate accidente, potrivit Toyota, dar compania, prin dealerii sai, va programa softul sistemului de stabilitate ce se numeste VSC la Toyota (denimit ESP, ESC sau VSA la alte marci). Toata operatiunea ar trebui sa dureze cam 40 de minute.
Opel
“Axul intermediar al sistemului de directie se poate deconecta de coloana de directie, in anumite conditii de conducere, rezultand pierderea controlului directiei”, spune Opel in scrisorile pe care le trimite posesorilor de SUV-uri Opel Antara din Romania.
Operatiunea de verificare poate dura circa o ora si este gratuita, spune Opel. Compania nu mentioneaza insa despre cate masini este vorba.
Peugeot
Campania de rechemare initiata de Toyota pentru pedalele de acceleratie care puteau ramane apasate involuntar a avut repercursiuni si asupra partenerilor Citroen si Peugeot, deoarece modelele Toyota Aygo, Peugeot 107 si Citroen C1 sunt produse pe aceeasi platforma tehnica si in aceeasi uzina (uzina Kolin, Cehia).
La inceputul lunii februarie din acest an, cand Toyota a anuntat oficial demararea campaniei de rechemare pentru acceleratiile buclucase, Citroen Romania a spus ca niciun C1 vandut la noi in tara nu este vizat de campanie.
Oficialii Trust Motors, importatorul Peugeot, au precizat atunci ca nu stiu daca rechemarea pentru tipleta C1, 107 si Aygo afecteaza modele 107 din Romania.
In urma unei analize mai atente, Trust Motors a constatat ca este nevoie sa recheme pentru reparatii 13 exemplare 107 comercializate la noi in tara. Campania a demarat pe 10 februarie si are limita nedeterminata de timp, pana ce va fi reparata si ultima masina.
Nissan
Constructorul Nissan a identificat posibilitatea ca pe cateva vehicule Micra (K12) sa apara un posibil incident ce ar putea afecta airbag-ul pasager.
“Exista posibilitatea ca in cazul unui impact frontal , airbag-ul pasager sa nu se declanseze corect. Acest incident este intalnit la vehiculele cu volan pe partea stanga, care au plansa de bord de culoare neagra”, explica Nissan rechemarea a 71 de masini Micra din Romania, incepand cu 26 martie.
Volvo
Inginerii marcii premium suedeze Volvo au constatat ca, in anumite situatii, conducta de alimentare a sistemului de servodirectie a SUV-ului XC90 poate intra in contact cu corpul electromotorului ventilatorului de racire si se poate deteriora de-a lungul timpului in aceasta zona de contact.
“Acest fapt poate conduce la scurgerea lichidului hidraulic de servodirectie si la pierderea servoasistentei la virare”, spune Volvo.
Campania de rechemare vizeaza 446 de modele XC90 vandute in Romania, fabricate in 2007, 2008 si 2009
Repararea masinilor dureaza putin peste 5 ore. In acest timp, se inlocuieste conducta respectiva si se efectueaza geometria rotilor, potrivit importatorului Volvo in Romania, EIT Forum Auto.
Cum sa interpretam aceste rechemari?
Aceste rechemari repetate, care vizeaza sisteme esentiale de functionare si siguranta ale masinilor, starnesc intrebari legate de calitatea automobilelor contemporane si de siguranta mult trambitata oferita de acestea.
Producatorii au inteles insa ca e bine sa cheme masini cand suspecteaza chiar si cele mai mici probleme deoarece daca le ascund si apoi incepe o avalansa de plangeri, toate lucrurile se vor sparge in capul companiei care a tinut secret un defect cu pericole pentru clienti.
Parerile sunt impartite, dar actiunile de rechemare in service sunt practici obisnuite in industria auto, de ani de zile, iar recall-urile ar trebui privite in primul rand ca pe semn de respect si de grija pentru client. Chiar daca nu toti constructorii auto specifica asta, toate cheltuielile legate de rechemarile in service sunt suportate de producatorii auto.