Scandal în Franța, din cauza motoarelor 1.2 PureTech. Stellantis, amenințată cu procurorii
Nemulțumirile clienților modelelor Stellantis echipate cu motoarele 1.2 pe benzină s-au acutizat în ultima perioadă și s-au transformat într-un proces colectiv. Asociația formată din cei aproape 5.000 de clienți intenționează să facă plângere penală, dacă nu se ajunge la o înțelegere.
Peugeot Citroen (devenită ulterior Stellantis) a lansat motorul 1.2 PureTech în 2012, fiind introdus ulterior pe toate modelele construite pe platforma CMP, aparținând tuturor mărcilor grupului: Peugeot, Citroen, Opel și DS.
Motorul a avut un rol foarte clar, în conformitate cu noile norme de emisii introduse la acel moment, fiind caracterizat de o cilindree redusă, trei cilindri și o turbină. Practic, PSA s-a aliniat cu acest motor la tendințele industriei, toate companiile auto din Europa lansând în perioada respectivă motoare cu cilindree similară sau apropiată. Și aproape toate au înregistrat probleme de fiabilitate, din cauza tehnologiei noi, insuficient testate.
La PSA, lucrurile au început să se manifeste în primii ani de lansare a variantelor cu puteri mărite, iar numărul nemulțumirilor a crescut de la un an la altul, fiind acuzat că mașinile manifestă o serie de erori, cauzate de defecțiuni ale sistemului de distribuție, pierderi de ulei, probleme ale sistemului de frânare.
Acest lucru a condus la demararea unui proces colectiv prin intermediul unor case de avocatură specializate.