Sari direct la conținut

Scandalurile se inmultesc odata cu banii pe Internet. Ultimul episod: acuzatii de legaturi de tip cartel

HotNews.ro

Scandalul declansat dupa integrarea noului site pentru femei Feminis.ro cu eAstrolog.ro continua in prezent printr-o investigatie realizata de Imagoo.nu, ce acuza mai multi oameni cunoscuti din online-ul romanesc de faptul ca ar avea legaturi de tip cartel. Si de aceasta data povestea a facut turul blogurilor si anunta o ascutire a luptei intre concurenti intr-o zona de afaceri – cea a Internetului – ce atrage tot mai multi bani si isi revendica statutul de veritabila industrie.

  • Site-ul Imagoo.nu a publicat un scurt filmulet, insotit de un articol de investigatie, in care acuza mai multi oameni cunoscuti din zona publishing-ului si publicitatii online ca ar avea „legaturi tinute ascunse”, de tip cartel.
  • Povestea este preluata de Marius Pahomi, de la agentia Mediaedge:CIA, pe blogul sau, dar si de consultantul independent Doru Panaitescu, potrivit caruia „interesant este ca acest material apare cu doar o zi inainte de sedinta Consiliului Director al BRAT.[…]”.
  • Drept urmare, Adrian Alexandrescu de la OgilvyOne face legatura cu scrisoarea lui Tolontan catre BRAT si noteaza, pe blogul sau, ca „din punctul meu de vedere incepe sa se intample ceea ce eram sigur inca de la inceputul lui 2007: odata ce incep sa fie din ce in ce mai multi bani in joc, vechile antipatii devin mici razboaie, izbucnesc scandalurile, samd…”

Tensiunile au explodat in momentul in care Pahomi a acuzat, in urma cu o saptamana, Feminis.ro de furt de audienta, acuzatie ce a dus la formarea a doua tabere si la o dezbatere aproape fara precedent pe blogurile de specialitate despre practicile folosite pentru cresterea audientelor pe paginile de Internet.

Disputele au aparut intr-o perioada in care au fost anuntate pe banda rulanta noi agentii si divizii de interactive – de la eLowe la Zed Digital si HyperActive. Specialistii din industrie evalueaza piata publicitatii online, in 2008, la 15-16 milioane de euro, insa Alex Visa de la HyperActive aprecia recent, intr-un interviu pentru HotNews.ro, ca o valoare corecta a marketingului online in Romania anului 2008 s-ar ridica la 30-35 milioane de euro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro