Schimbare importantă pentru autostrada peste munți spre Moldova: Traseu modificat pe A13 / În zona montană vor fi aproape numai tuneluri
Traseul celei de-a doua autostrăzi montane care va lega Transilvania de Moldova a fost actualizat și modificat. Varianta nouă de traseu include un ocol de aproape 10 km în județul Bacău, dar și numeroase tuneluri pe zona montană și un nou tunel pentru a subtraversa o zonă protejată.
Compania Națională de Investiții Rutiere a prezentat, luni, autorităților locale din județele Brașov și Covasna, varianta de traseu actualizat a Autostrăzii A13 Brașov-Bacău, anunță Compania.
Modificările de traseu ale Autostrăzii au fost explicate reprezentanților Consiliilor Județene Brașov și Covasna, cât și primarilor din localitățile tranzitate. În urma noilor constrângeri care au dus la schimbarea traseului, au rezultat următoarele:
- Devierea traseului cu aproximativ 10 kilometri pentru a ocoli poligonul de teste de la Hărman (investiția Carfil -ROMARM, jud. Brașov).
- În zona dificilă, de munte, a județelor Covasna și Bacău, se propun tuneluri cu o lungime de aprox. 12 km din totalul de 17 km.
- Proiectarea unui tunel de peste 500 de metri lungime pentru subtraversarea zonei protejate Dealul Lempeș (jud. Brașov).

„În cadrul discuțiilor s-au agreat cele mai bune soluții pentru protecția comunităților locale afectate de noul traseu, precum amplasarea panourilor fonice, reducerea impactului asupra terenurilor agricole, cât și cu privire la amplasarea nodurilor rutiere, care să faciliteze accesul la autostradă și investițiile în derulare sau viitoare. De asemenea, în urma propunerilor primite de asociațiile de vânătoare și pescuit sportiv vor fi prevăzute ecoducte pentru trecerea animalelor sălbatice”, transmite CNIR.
A13 – Studiu de Fezabilitate cu termen de finalizare în 2026
Lungimea estimată a traseului A13 care se desfășoară în județele Brașov, Covasna și Bacău este de aproape 163 de kilometri, iar durata de finalizare a Studiului de Fezabilitate este de 24 de luni, calculată de la momentul începerii activității, septembrie 2024.
Consitrans S.R.L este proiectantul care realizează Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii A 13, un contract semnat la valoarea de 81 milioane de lei (fără TVA).
Sectorul Brașov-Bacău al Autostrăzii A13 se va conecta cu viitoarea Autostrada Sibiu-Făgăraș-Brașov printr-un nod de mare viteză în zona localității Codlea, iar în zona Bacăului, la Răcăciuni cu Autostrada Moldovei – A 7.
