Sari direct la conținut

Science Report: Oameni de știință cred că ar putea exista o gaură neagră pe orbită în jurul Soarelui

HotNews.ro

Există dovezi că o a noua planetă ar exista dincolo de orbita lui Neptun – oamenii de știință îi văd efectele gravitaționale asupra orbitelor unor planete pitice precum Pluto și ale altor obiecte cerești din Centura Kuiper. În 2017, NASA a spus că este aproape sigur că ar exista și ar fi probabil că este cam de 10 ori mai mare decât Pământul, dar orbita durează 20.000 de ani, este foarte, foarte departe și nimeni n-a văzut-o încă. Într-un nou articol, oameni de știință din SUA și Regatul Unit spun că adevăratul motiv este că ar fi o minusculă gaură neagră care există de la începutul timpului.

„Există tot mai multe anomalii observate, conectate la orbitele Obiectelor TransNeptuniene (OTN)”, au scris autorii Jakub Scholtz și James Unwin. „Aceste observații au fost interpretate drept dovezi ale existenței unei noi planete în sistemul nostru solar, numită Planeta Nouă”. Dar ar putea fi și o gaură neagră primordială, afirmă ei. Găurile negre primordiale diferă de celelalte găuri negre prin faptul că nu sunt create în implozii de stele – ele au existat din prima secundă după Big Bang, create de perturbații în textura spațiu-timp, conform cercetărilor regretatului Stephen Hawking.

Nimeni nu a descoperit vreuna, dar calculele lui dr. Hawking arată că pot fi mult mai mici decât cele normale. „Aceste găuri negre primordiale pot fi mult mai ușoare; de exemplu, cu masa cât Pământul sau chiar mult mai ușoare”, spune dr. Scholtz.

Dacă Planeta Nouă este de fapt o gaură neagră, aceasta ar explica de ce nimeni nu a descoperit-o – nu numai pentru că ar putea fi de mărimea unei mingi de tenis, conform articolului, dar și pentru că metodele utilizate pentru găsirea planetelor sunt diferite de cele pentru descoperirea de găuri negre.

„Dacă cercetările convenționale eșuează să găsească Planeta Nouă și dovezile privind anomaliile OTN continuă să apară, ipoteza Planeta Nouă – gaură neagră primordială va deveni o explicație convingătoare”, spun autorii. (newshub.co.nz)