Sari direct la conținut

Se fac primii pași pentru reabilitarea tronsonului feroviar Craiova – Caransebeș. Costurile totale vor trece de 10,5 miliarde lei

HotNews.ro
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura

​CFR SA a anunțat primii pași pentru lansarea unui amplu program de reabilitare a 225 km de cale ferată, pe magistrala 100, între Craiova și Caransebeș. Costurile vor trece de 10,5 miliarde lei, lucrările vor dura sigur mulți ani. Trenurile fac în prezent 4 ore și jumătate – 4 ore 40 de minute iar acum 20 de ani făceau cu o oră mai puțin.

Linia beneficiază de cea mai mare finanțare în programul PNRR.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că miercuri, 15 martie 2023, au fost transmise în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), în vederea verificării și validării, documentațiile de atribuire pentru primele 3 loturi aferente tronsonului de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, pentru achiziția publică a serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor de reabilitare.

Lungimea totală a liniei de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, analizată în cadrul Studiului de Fezabilitate, este de 225 km, iar valoarea totală estimată pentru obiectivul de investiţie (6 loturi) este de 10.506.354.835,57 lei, fără TVA.

Primele documentații transmise miercuri, 15 martie 2023, în SEAP, fac obiectul a două proceduri de achiziție publică pentru proiectare și execuție lucrări de reabilitare pentru Lotul 1 și Lotul 2, respectiv Lotul 3.

Procedura 1

Lot 1: Craiova (cap X ) – Fikiași ( cap Y ), km 248+760 – 286+735 (37,975 km)

Valoare estimată: 1.400.738.775,27 lei fără TVA

Durata proiectării și execuției lucrărilor: 54 luni (12 luni proiectare și 42 de luni execuție lucrări)

Lot 2: Filiași (cap Y) – Igiroasa (cap Y), km 286+735 – 331+000 (44,265 km)

Valoare estimată: 1.142.560.591,80 lei fără TVA

Durata proiectării și execuției lucrărilor: 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări)

Procedura 2

Lot 3: Igiroasa (cap Y) – Drobeta Turnu Severin (Cap X ), km 331+000 – 362+632, inclusiv legăturile CF ale noii variante de traseu cu stațiile Prunișor și Drobeta Marfă, Stația CF Drobeta Marfă, Racord CF Dudașu (41,234 km)

Valoare estimată: 3.087.419.527,78 lei fără TVA

Durata proiectării și execuției lucrărilor: 72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări)

Valoarea totală estimată pentru achiziția publică a primelor 3 loturi (proiectare și execuție lucrări) este de 5.630.718.894,85 lei, fără TVA, iar sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transporturi (PT) 2021-2027 și Bugetul de Stat.

Principalele obiective feroviare incluse în primele 3 LOTURI (123,47 KM) sunt:

– 123,474 km reabilitați pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h;

– 16 stații/halte

– 48 de poduri

– 87 de podețe

– 18 pasaje inferioare și superioare

– un tunel nou cu cale ferată dublă (6.189 m)

– un viaduct cu cale dublă (900 m)

– 16 treceri la nivel cu calea ferată

– 4 puncte de oprire

– 4750 m panouri fonoabsorbante

– construcții de clădiri de exploatare/mentenanță

– dublare linii CF: Strehaia – Ciochiuța, stația Ciochiuța, Ciochiuța – Tâmna, Tâmna – Igiroasa, stația Igiroasa, Igiroasa – Prunișor

– variante noi de traseu: Igiroasa – Prunișor (nouă), Prunișor – Drobeta Est Nouă, Drobeta Est Nouă – Drobeta Mărfuri, Drobeta Est Nouă – Dudașu

– modernizarea instalațiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicații, bariere automate la trecerile la nivel

– sistemul european de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro