Sari direct la conținut

Sefii companiei-mama a Pro TV: In Romania, publicitatea TV a crescut moderat in primul semestru, dar Pro a castigat in special din banii de la cablisti / Doua editii MasterChef saptamanal, in toamna

HotNews.ro

​​Piata de publicitate TV din Romania a crescut moderat, cu 4%, in primele sase luni din 2014, comparativ cu primul semestru din 2013, dar rezultatele Pro TV s-au imbunatatit considerabil in special datorita banilor atrasi din contractele cu operatorii de cablu, arata CME, compania-mama a Pro TV, in documentele oficiale ce au insotit rezultatele financiare din ianuarie-iunie, anuntate ieri. Detalii despre evolutia pietei romanesti au oferit si sefii CME intr-o teleconferinta cu investitorii, teleconferinta in care au prezentat si pilonii grilei de toamna a Pro TV: MasterChef de doua ori pe saptamana, Vocea Romaniei, Las Fierbinti si „un nou format reality”.

Potrivit rezultatelor financiare anuntate ieri, in primul semestru operatiunea CME din Romania (Pro TV, celelalte statii radio si TV din portofoliu, alte operatiuni) a atras venituri nete de 110,7 milioane de dolari, cu aproape 19 milioane peste nivelul din aceeasi perioada a anului trecut. In documentatia suplimentara, CME arata ca veniturile din publicitate TV au crescut foarte putin, de la 56 de milioane de dolari in primul semestru din 2013 la 59 milioane in ianuarie-iunie 2014. Aceasta, in conditiile in care, potrivit documentelor citate, piata de publicitate TV din Romania a crescut cu 4% in primul semestru, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Pe de alta parte, aceeasi documentatie arata ca veniturile obtinute de la cablisti – in urma deciziei de acum un an, ca Pro TV sa iasa din lista statiilor pe care cablistii erau obligati sa le retransmita, fara conditionari financiare – au crescut cu peste 100%, de la 10,4 milioane in prima jumatate a anului 2013 la 23 de milioane in primul semestru de anul acesta.

  • Referitor la discutiile pe care le are cu alte entitati din piata pentru vanzarea unora dintre activele pe care nu le considera esentiale, CME – care recent a vandut in Cehia compania de distributie video Bontonfilm – mentioneaza in cazul Romaniei doar iminenta vanzare, in toamna, a afacerii de distributie video Pro Video (operationala in Romania si Ungaria si administrata de la Bucuresti). In cazul altor posibile vanzari, compania anunta doar ca exista discutii in desfasurare.

In teleconferinta cu investitorii ce a avut loc dupa prezentarea rezultatelor financiare, prezentata de SeekingAlpha.com, cei doi co-CEO ai grupului CME, arata intre altele in privinta Romaniei:

  • „in Romania, pentru a contracara o asteptata crestere a cheltuielilor din partea concurentilor nostri, in toamna, vom oferi un nou sezon al Vocii (Romaniei – n.red.), noi episoade din MasterChef de doua ori pe saptamana, in prime time, vom introduce un nou format reality. Cu acest program, incluzand Las Fierbinti, vom putea livra telespectatorilor nostri emisiuni locale noi, cinci seri pe saptamana.”
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro