Seful asociatiei industriei de publicitate – apel ca publicitarii sa-si aleaga "responsabil" pe ce canale si prin ce emisiuni isi fac reclama
Derapajele grave comise in multe emisiuni TV si in alte media au determinat, dupa tragedia din clubul Colectiv, un prim apel ca publicitarii sa-si aleaga „responsabil” emisiunile si orice alt tip de continut media cu care se asociaza. „Fiecare in parte, am putea sa avem o atitudine responsabila in cea ce priveste emisiunile si orice alt tip de continut media cu care ne asociem”, spune Mihai Barsan, presedintele IAA Romania, organizatie ce reprezinta toate ramurile comunicarii comerciale – media, agentii si clienti de publicitate.
- Adrian Despot, catre publicitari: „Mie nu-mi placea de voi, pentru mine erati inamicul. De azi vreau sa fiti prietenii mei si sa schimbam lucrurile”
Mihai Barsan a facut acest apel in deschiderea galei Premiilor de Excelenta IAA, acordate luni seara. Premiile sunt date anual personalitatilor care contribuie substantial la promovarea industriei de marketing si comunicare din Romania. Anul acesta, un premiu special a fost dat si „fenomenului de strada Colectiv”.
- Asociatia condusa de Mihai Barsan se numara printre organizatiile care, cu o saptamana in urma, lansasera un apel la decenta in media dupa tragedia Colectiv, aratand ca „dramele acestor oameni nu trebuie sa fie sacrificate pentru audienta” – detalii aici
La gala de luni seara, Mihai Barsan a spus ca ce face IAA pentru industria de comunicare – industrie a carei influenta asupra societatii este foarte mare – nu mai e suficient: „Ce facem noi, ca industrie de comunicare, pentru Romania? Un exemplu: ce fel de continut media, ce fel de atitudini si limbaj sustinem cu bugetele noastre? Fiecare in parte, am putea sa avem o atitudine responsabila in ceea ce priveste emisiunile si orice alt tip de continut media cu care ne asociem”.
„Ca industrie, avem o mare influenta si sunt convins ca putem sa ne asumam proiecte care sa inspire, care sa aduca o schimbare in bine. De fapt, unii chiar au facut aceste lucruri”, a spus Barsan, facand trimitere la castigatorii acestei editii a premiilor de excelenta IAA, in ideea ca „excelenta nu inseamna doar competenta, inseamna si implicare si caracter”.
- In aceasta idee a fost dat un premiu special pentru „fenomenul de strada Colectiv” – „pentru eroismul celor care au intrat in infern sa-si salveze prietenii, uneori chiar cu pretul vietii. Pentru dedicarea si mobilizarea celor care au donat sange, au organizat centre de sustinere in strainatate, au strans bani pentru ajutorarea victimelor si au iesit in strada pentru a provoca o schimbare”.
Premiul special i-a fost inmanat, simbolic, lui Adrian Despot. Acesta a tinut sa precizeze: „Mie nu-mi placea de voi pana… (…) Voi pentru mine erati inamicul. De azi vreau sa fiti prietenii mei si sa schimbam lucrurile”.
Premiile IAA au fost date, anul acesta, mai multor oameni din agentii de publicitate si companii, pentru inovatie si pentru diverse initiative educative, de responsabilitate corporativa si de voluntariat. Printre ei – initiatorul campaniei pentru donare de sange pentru acces la festivalul Untold (Sebastian Olar) sau initiatoarea clubului de dezbatere a subiectelor de actualitate Frontline Club din Bucuresti (Raluca Feher). Lista completa a castigatorilor