Șeful Bugatti toarnă apă rece peste noua Tesla promisă de Elon Musk: „Am făcut simulările”
Mate Rimac, CEO-ul Bugatti, afirmă că producătorul auto pe care îl conduce a făcut simulări privind una dintre specificațiile promise de Elon Musk pentru noul model Tesla Roadster, dar că testele au arătat că acest lucru ar fi fezabil doar cu un handicap major, relatează Business Insider.
Musk anunțase săptămâna trecută pe „X”, platforma social media pe care o deține, că Tesla „a majorat radical obiectivele de design pentru noua Tesla Roadster”, afirmând că, printre altele, mașina sport electrică va putea accelera de la 0 la 97 kilometri pe oră în mai puțin de o secundă, ceea ce ar fi un record mondial.
Tesla Roadster will go 0-60mph in under 1 second, and this is the least interesting part
pic.twitter.com/yj9IUAOb28 https://t.co/7tUJTmQxbT
— Teslaconomics (@Teslaconomics) February 28, 2024
„În seara asta am majorat radical obiectivele de design pentru Tesla Roadster. Nu va mai exista nicio mașină ca aceasta, dacă îi poți spune măcar mașină”, a declarat el.
The Tesla Roadster is Coming \uD83D\uDD0B\uD83D\uDE80 https://t.co/cRec34Be7R pic.twitter.com/NMfaMCmxzC
— Tesla Pablo \uD83D\uDD0B⚡ (@pablo9948967714) February 28, 2024
Miliardarul sud-african s-a referit la a doua generație a Tesla Roadster, o mașină sport electrică anunțată de Musk cu aproape un deceniu în urmă. Specificațiile tehnice prezentat de Tesla pentru aceasta afirmau însă până acum că ea va putea accelera până la viteza de 97 km/h în 1,9 secunde.
Recordul actual de 1,71 secunde pentru o accelerație de la 0 la 97 km/h este deținut de Nevera, mașina electrică sport a producătorului auto Bugatti Rimac, un joint venture între compania croată Rimac și Porsche.
CEO-ul Bugatti spune că Tesla Roadster ar avea nevoie de propulsoare pentru a atinge accelerația promisă de Musk
Întrebat la o postare a sa de pe Facebook cu privire la promisiunea lui Musk în ceea ce privește accelerația la care ar urma să ajungă Tesla Roadster, Rimac a răspuns că „este posibilă cu propulsoare”.
„Am făcut simulările. Problema este că eliberezi aerul în 2-3 secunde iar apoi ai multă greutate moartă pe care o cari după tine (rezervoare, compresor, valve, duze, etc.), a explicat el, subliniind că propulsoarele „sunt chiar singurul mod” în care poate fi atinsă o astfel de accelerație precum cea promisă de CEO-ul Tesla.
El a afirmat de asemenea că, deși pentru unele mașini sport au fost folosite tehnologii alternative, în cazul Tesla Roadster acestea nu ar fi fezabile din cauza greutății sale și a echipamentelor „masive” pe care le-ar necesita.
Tesla a produs prima generație a mașinii sale sport Roadster între 2008 și 2012, modelul respectiv putând atinge o accelerație de la 0 la 97 de kilometri pe oră în 3,7-3,9 secunde.
Sigur, Elon Musk este cunoscut pentru promisiunile sale care de multe ori nu se materializează din cauza obiectivelor prea îndrăznețe propuse pentru Tesla. De exemplu, el afirma în 2015 chiar despre a doua generație a Roadster că urmează să fie scoasă la vânzare în 2019.