Sari direct la conținut

Seful CJ Iasi cere Parlamentului sa nu aprobe Master Planul de Transport daca acesta nu include autostrada Iasi – Tg. Mures ca prioritate in urmatorii cinci ani

HotNews.ro
A8 Tg Mures - Iasi - Ungheni, Foto: Hotnews
A8 Tg Mures - Iasi - Ungheni, Foto: Hotnews

Presedintele Consiliului Judetean (CJ) Iasi, liberalul Cristian Adomnitei, cere printr-o scrisoare deschisa adresata catre Parlamentul Romaniei sa nu aprobe Master Planul General de Transport (MPGT) cand acesta va ajunge in forul legislativ daca acesta nu va include autostrada Iasi – Targu Mures printre prioritatile in urmatorii cinci ani. Deprecizat ca, in urma discutiilor avute la Bruxelles in luna martie, autoritatile de la Transporturi au revizuit prioritatea si ordinea de implementare a majoritatea proiectelor de autostrada, tronsonul Ungheni-Iasi-Pascani-Tg. Neamt, parte din intreaga autostrada Iasi – Tg Mures, fiind propusa spre implementare pana in 2020.

„Modificarile produse in aceasta perioada la MPGTR ma determina sa semnalez public, din nou, ca toti cei 4 milioane de locuitori din Regiunea Nord-Est sunt condamnati la saracie, fara perspective de dezvoltare, daca aceasta varianta a documentului va fi cea finala”, scrie Adomnitei.

Cristian Adomnitei

Cristian Adomnitei

Foto: AGERPRES

„Conform termenelor avansate in acest document revizuit, realizarea Autostrazii Moldova – Transilvania (Targu-Mures – Ditrau – Targu Neamt – Iasi – Ungheni) ar putea incepe doar dupa anul 2020, ceea ce este catastrofal din punct de vedere social si economic pentru toata Moldova”, sustine presedintele CJ Iasi.

„Este inexplicabila aceasta situatie, in conditiile in care MPGTR a fost returnat de catre Comisia Europeana autoritatilor romane tocmai pentru a fi operate modificari care tin de ‘apartenenta proiectelor la reteaua TEN-T Core Network’. Autostrada Moldova – Transilvania este amplasata in aceasta retea principala de transport trans-european, la fel ca autostrada Sibiu – Pitesti”, mai sustine liberalul de la sefia CJ Iasi.

In scrisoarea sa, Adomnitei enumera mai multe motive pentru care autostrada Moldova – Translvania, asa cum o denumeste, intre Iasi si Targu Mures, ar trebui sa fie inclusa spre implementare in perioada 2015-2020. Scrisoarea deschisa poate fi descarcata de aici.

Adomnitei care ca parlamentarii sa aprobe „varianta revizuita a Master Planului General de Transport al Romaniei DOAR cu includerea, printre proiectele prioritare ale Romaniei in intervalul 2015-2020, a Autostrazii Moldova – Transilvania (Targu-Mures – Ditrau – Targu Neamt – Iasi – Ungheni)”.

In ultima varianta a Strategiei de Implementare pentru MPGT, autostrada de la Iasi pana la Tg Neamt apare prioritara pana in 2020

Cu toate acestea, trebuie precizat ca in ultima varianta a Master Planului, dupa discutiile si dezbaterile avute la Bruxelles de autoritatile romane cu expertii Comisiei Europene, Strategia de Implementare a proiectelor, documentul cheie care stabileste ce, cum si cand se face din Master Plan, a fost substantial modificat.

Harta - autostrazi si drumuri expres prioritare pana in 2020

Harta – autostrazi si drumuri expres prioritare pana in 2020

Foto: Hotnews

Astfel, potrivit surselor HotNews.ro, din intreaga autostrada Tg Mures – Iasi, tronsonul din Moldova dintre Tg Neamt – Pascani – Iasi – Ungheni este planificat spre implementare pana in 2020.

Mai mult, tronsonul de autostrada Pascani – Bacau, precum si drumul expres de la Bacau si pana la Buzau si Ploiesti, sunt proiecte propuse spre implementare in urmatorii cinci ani, toate deservind zona Moldovei.

Cat priveste autostrada „Transilvania-Modlova”, dintrwe Tg Mures – Iasi, aceasta are un cost estimat destul de prohibitiv, circa 4,1 miliarde de euro conform cifrelor din Master Plan.

Despre proiectele prioritare de autostrazi si drumuri expres pana in 2020 in varianta finala a MasterPlanului ce va fi retransmisa Comisiei Europene, aici.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro