Șeful Ford cere ca SUA să analizeze taxe vamale pentru importurile de mașini din toate țările, nu doar cele anunțate deja

Jim Farley, directorul general al Ford Motor, a declarat miercuri că, dacă administrația Trump intenționează să introducă taxe vamale care afectează industria auto, ar trebui să analizeze situația „în mod cuprinzător” pentru toate țările, nu doar cele luate în vizor până acum, relatează CNBC.
Farley a făcut comentariul în timpul videoconferinței cu investitorii în care Ford și-a prezentat rezultatele financiare trimestriale. El a dat exemplul Toyota și Hyundai, despre care a spus că exportă anual sute de mii de vehicule în Statele Unite, care nu sunt supuse unor taxe vamale sau beneficiază de o cotă foarte redusă comparativ cu cea de 25% anunțată de Trump pentru Mexic și Canada săptămâna trecută.
„Sunt milioane de vehicule care intră în țara noastră și care nu sunt afectate de aceste [taxe vamale suplimentare]”, le-a spus Farley investitorilor. „Așa că, dacă vom avea o politică de taxe vamale, atunci ar fi bine să fie cuprinzătoare pentru industria noastră”, a continuat el.
„Nu putem alege arbitrar un loc sau altul, pentru că asta ar fi un avantaj uriaș pentru importatorii cu care concurăm”, a subliniat el.
Comentariile lui Farley vin după ce administrația Trump a impus o taxă vamală de 10% asupra bunurilor din China, inclusiv asupra importurilor de automobile. Introducerea taxelor suplimentare de 25% anunțate pentru Mexic și Canada a fost suspendată pentru 30 de zile, după discuții între Donald Trump și liderii celor două țări.
Ford subliniază de ani de zile amploarea investițiilor sale în SUA, precum și faptul că are cei mai mulți muncitori americani dintre toți producătorii auto, deși acest lucru este considerat un dezavantaj pentru afacerile sale.
Potrivit datelor centralizate de firma de consultanță GlobalData, 46,6% din toate vehiculele vândute în SUA anul trecut au fost produse în afara țării. Coreea de Sud, cu o cotă de piață de 8,6%, și Japonia, cu 8,2%, se clasează pe locurile doi și trei la importurile de vehicule, după Mexic, care deține o cotă de 16,2%, conform GlobalData.
În prezent, automobilele importate din Coreea de Sud nu sunt supuse taxelor vamale americane, în timp ce cele din Japonia sunt supuse unei cote de 2,5%. Importurile de camioane din ambele țări sunt supuse însă unei taxe vamale de 25%.