Seful Google sfatuieste ziarele sa-si imbunatateasca site-urile si sa gaseasca un nou model de afaceri
Eric Schmidt, CEO al Google, sfatuieste presa scrisa sa foloseasca mai mult tehnologia si sa-si imbunatateasca site-urile, care in prezent sunt foarte lente, scrie AFP. El spune ca Google se orienteaza in functie de ce vor consumatorii, iar agregatoarele de stiri, stil Google News, sunt viitorul, chiar daca unele ziare sunt nemultumite de acest lucru.
Vorbind la o intalnire a Asociatiei Ziarelor din America, seful Google a spus ca ziarele trebuie sa-si imbunatateasca site-urile. „Cred ca paginile lor sunt foarte lente. Pur si simplu nu sunt mai rapide, e chiar mai incet decat daca ai citi ziarul in varianta tiparita”, spune Schmidt.
El a facut declaratiile la o zi dupa ce agentia Assoiciated Press a avertizat ca va chema in instanta site-urile care publica articolele sale sau ale ziarelor asociate, fara permisiune. AP spune ca nu vrea ca altii sa profite de munca lor, in mod ilegal, dar nu a dat nume de site-uri. Totusi, unii directori de ziare au facut referire clara la agregatorul de stiri Google News care include si articole ale agentiei si ziarelor asociate.
Seful Google a spus ca are un contract de multe milioane de dolari cu AP si colaborarea trebuie sa continuie cu succes. In plus, el spune ca, desi cateva ziare s-au inchis, viitorul presei scrise nu e sumbru. Pe de alta parte, Schmidt crede ca in prezent consumatorii de stiri pe internet nu vor sa plateasca pentru ele, iar site-urile trebuie sa se bazeze pe foarte multa publicitate.
Presa scrisa, spune Schmidt, trebuie sa-si schimbe modelul de afaceri si sa tina mai mult cont de ceea ce vor cititorii. Google tine cont si are succes, si de aceea creste atat de repede, adauga el.
Mai multi sefi de ziare din SUA au acuzat Google ca include publicatiile in agregatorul Google News, fara a imparti cu ele veniturile din publicitate.