Sari direct la conținut

Șeful mare câștigă într-o zi cât un muncitor obișnuit într-un an – Scandalul declanșat de salariul unui faimos director de companie auto

HotNews.ro
Masini, Foto: Oleksii Nykonchuk, Dreamstime.com
Masini, Foto: Oleksii Nykonchuk, Dreamstime.com

În Franța, și nu numai, s-a scris mult despre faptul că șeful Stellantis, grupul din care fac parte mărci precum Peugeot, Fiat, Opel și Citroen, are un salariu de 23 milioane de euro pe an. Carlos Tavares este considerat unul dintre cei mai buni manageri din industria auto și sunt voci care spun că merită acești bani.

Câștigul lui Tavares pentru anul trecut a fost de trei peste cel obținut de șeful Volkswagen și de cinci ori peste cel obținut de șeful Renault.

Grupul Stellantis a fost creat în ianuarie 2021 și este condus de Carlos Tavares, un om care în trecut a fost important la Renault și a vizitat și România.

Tavares este unul dintre cei mai influenți directori din industria auto, mai ales că este șeful unui grup cu 300.000 de angajați și producție anuală de 6 milioane de mașini. Sunt foarte des citate opiniile sale despre viitorul mașinilor electrice, despre propunerile pentru normele Euro 7 și despre e-fuels. Au fost tranșante opiniile sale despre pericolul reprezentat pentru Europa de către pătrunderea mărcilor chinezești.

Pe data de 13 aprilie, adunarea generală de la Stellantis se va consulta pe tema remunerației lui Tavares pentru 2022. O parte dintre acționari spun că este scandalos faptul că șeful companiei este atât de bine remunerat, cu peste 20 milioane euro pentru 2022, când un muncitor are în medie 60.000 de euro pe an.

Câștigul mediu anual al șefilor celor mai mari companii cotate la bursa de la Paris este undeva pe la 5 milioane euro. Criticii spun că cinci milioane înseamnă deja o sumă „regească”, cei care îi iau apărarea lui Tavares spun că omul este atât de eficient și influent, încât merită să fie plătit peste medie.

Discuția s-a „aprins” și mai tare după ce un susținător a scris pe rețelele sociale că Tavares este un Kylian Mbappe al industriei auto, iar Franța este tare norocoasă că îl are și trebuie să-l păstreze cu orice preț.

De aici s-a pornit online o dezbatere pe ideea: este normal ca Tavares să fie comparat cu celebrul fotbalist? Este Tavares mai important în „angrenajul” Stellantis, decât Mbappe la PSG?

Surse: Le Monde, UsineNouvelle

Sursa foto: Dreamstime.com

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro