Sari direct la conținut

Șeful Renault critică evaluările exagerate ale unor companii auto noi: Credeţi că VinFast poate fi mai valoroasă decât BMW? Să fim serioşi!

HotNews.ro
Luca de Meo, seful Renault, Foto: Matthias Balk / DPA / Profimedia
Luca de Meo, seful Renault, Foto: Matthias Balk / DPA / Profimedia

Luca de Meo, șef al Renault, estimează că divizia de vehicule electrice Ampere, care va fi listată în prima parte din 2024, poate fi evaluată în jurul a 10 miliarde de euro. El spune că sunt cu totul nerealiste evaluările unor start-up-uri auto, cum ar fi VinFast, care s-a listat recent și a atins evaluări de peste 80 miliarde dolari.

Renault s-a scindat în 2022, rezultând și divizia de mașini electrice Ampere. Luca De Meo a spus că era nevoie de o divizie specializată pe electrice, fiindcă producerea acestui tip de mașini este „un sport cu totul diferit” față de producerea mașinilor convenționale.

Într-un interviu acordat Financial Times la salonul IAA de la Munchen, Luca De Meo a spus că această afacere ar putea fi evaluată la opt, nouă, zece miliarde de euro, cu prilejul listării.

Şeful Renault a avertizat că industria auto europeană este ţinută pe loc de investitorii excesiv de prudenţi din regiune, în condiţiile în care constructorii auto tradiţionali se luptă să concureze cu ceea ce De Meo a calificat drept evaluările ridicole la care au ajuns recentele start-up-uri din domeniul vehiculelor electrice.

El a dat exemplu VinFast. „Uitaţi-vă la evaluarea companiilor europene”, a subliniat Luca De Meo, referindu-se la capitalizarea de piaţă a BMW, de 62 de miliarde de euro. „Credeţi că VinFast poate fi mai valoroasă decât BMW? Să fim serioşi”, a adăugat Luca De Meo.

VinFast este o companie din Vietnam care s-a listat la jumătatea lui august în SUA și a fost evaluată pentru scurt timp la 85 miliarde dolari. În prezent este evaluată la 68 miliarde dolari, deși compania a lansat numai patru modele auto și a livrat doar 19.000 de mașini în scurta sa istorie, dar are mari speranțe pentru piața din SUA.

Surse: Agerpres, Financial Times, Reuters

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro