Sari direct la conținut

Seful televiziunilor cehe controlate de compania-mama a Pro TV, CME, despre decizia de a renunta la rebate pentru agentii: Bonusurile de volum erau ineficiente, nu-si mai atingeau scopul

HotNews.ro

Seful TV Nova Group, compania ceha de televiziune a grupului Central European Media Enterprises, care detine in Romania Pro TV, explica intr-un interviu decizia grupului de a renunta sa mai plateasca bonusuri de volum – bani care se intorc de la furnizorii de media la agentiile care au platit pentru spatiul de reclama. „Bonusurile de volum erau ineficiente din punctul nostru de vedere. Aveau scopul sa sprijine volumul de afaceri intre noi si agentii, iar acest lucru nu se mai intampla in ultimii ani”, spune Jan Andrusko, CEO al TV Nova Group, in interviul acordat la sfarsitul lui ianuarie pentru cotidianul ceh Hospodarske noviny si preluat recent pe site-ul CME.

Jan Andrusko, pentru Hospodarkse Noviny:

  • „Bonusurile de volum erau ineficiente din punctul nostru de vedere. Aveau scopul sa sprijine volumul de afaceri intre noi si agentii, iar acest lucru nu se mai intampla in ultimii ani. In schimb, erau subiectul unor dispute si ciondaneli constante si cu siguranta nu functionau eficient. Nu in ultimul rand, am dorit sa sprijinim transparenta in felul cum sunt stabilite preturile pe piata de publicitate, cand nu era deloc limpede cum bonusurile de volum erau reflectate in preturile finale pentru clientii nostri”

In interviul acordat Hospodarkse Noviny, seful principalului grup TV din Republica Ceha mai spune, intre altele, ca:

  • Intrebat in legatura cu decizia de a introduce plata a 10% in avans pentru contractele anuale de achizitionare a spatiului publicitar: Am introdus doua strategii fundamentale in modelul nostru comercial pentru 2013. Poti incheia un contract cu durata de la cateva luni la un an. Daca nu ti se potrivesc conditiile pentru un contract pe termen lung, poti cumpara publicitate pe baza unor contracte lunare (…)
  • Unul dintre obiectivele-cheie ale noastre pentru anul acesta este sa protejam preturile. Multi dintre clientii de pe piata de publicitate s-au obisnuit sa cumpere acelasi produs in fiecare an, cerand constant un discount de 10-15%. Am decis ca nu vom mai lucra asa. Negocierile au fost relativ dificile, dar in orice caz acesta nu va fi un an usor pentru directorii de marketing carora li s-a cerut din nou sa economiseasca inca 10%.
  • Suntem pregatiti si avem mandat complet sa mentinem preturile si sa nu dam inapoi. Vanzarile noastre in scadere nu reprezinta nimic radical; planuim sa vindem mai putina publicitate anul acesta.
  • Intrebat in legatura cu strategia lui Adrian Sarbu, presedintele CME, de lansare a unor canale cu plata: Portofoliul de canale cu plata este o chestiune strategica pe care inca o discutam, dar nu pot sa mentionez cand si cum vom lansa ceva.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro