Sari direct la conținut

Serviciile ING au fost căzute joi timp de aproape o oră. De ce, deși indicele de indisponibilitate al Home`Bank e mult sub media pieței (circa 0.9%), clienții lor sunt cei mai vocali

HotNews.ro
Michal Szczurek, CEO ING romania, Foto: Hotnews
Michal Szczurek, CEO ING romania, Foto: Hotnews

​Miercuri, serviciul Home`Bank al ING a căzut pentru câteva zeci de minute. Pe Facebook, clienții băncii au reacționat imediat și pe bună dreptate. Nu e deloc plăcut să vrei faci o plată și să te trezești că transferul nu are loc. Sau, și mai rău, să fii în străinătate și să încerci să-ți plătești hotelul exact în acele minute groaznice în care sistemul e picat. În vara și în toamna trecută, ne amintim că au mai existat asemenea căderi ale Home’Bank. De picat însă, nu pică doar serviciile ING, ci ale mai multor bănci din România. Uneori , chiar mai des și pe perioade mai lungi. Doar că, în piață, cel mai puternic se aude vocea clienților băncii cu capital olandez. De ce se întâmplă asta? Să ne uităm pe câteva date.

​Valoarea indicelui de indisponibilitate\u000B al Home’Bank e mai mic de 0.9%. Este, potrivit unor date din piață, sub media din sistemul bancar. Cu alte cuvinte, există servicii de net banking mult mai proaste. Dar cel al ING e de departe cel mai vizibil.

Mai jos aveți datele pentru 2018:

Cifrele din tabel reprezintă medii. De pildă, în ianuarie, gradul de disponibilitate a fost între 99.85 și 99%. HotNews.ro a calculat mediile acestor intervașe de variație. ”Mai mult, o parte dintre indisponibilități au survenit la ore la care nu aveau loc tranzacții- undeva între 2 și 4 dimineața”, spune un cunoscător al acestei piețe.

Una dintre explicațiile pentru care clienții ING reacționează mult mai prompt și mult mai vocal ține de profilul clientului băncii. ”Față de alte bănci, clienții ING sunt tineri, mult mai deprinși cu Internetul, foarte activi financiar și care reacționează imediat. Cel mai apropiat profil de al lor este cel al clienților BT și BCR. Cel mai îndepărtat îl întâlnim la CEC Bank”, mai spune sursa citată.

  • În vara lui 2018, erori în implementarea actualizărilor ING Home’Bank au dus la disponibilitatea parțială a serviciului pentru o parte dintre clienți. Cum actualizările au fost făcute numai pe platforma de internet banking, acesta a fost singurul serviciu impactat.
  • În 8 otombrie, o parte dintre clienții ING au avut plățile dublate în urma unei erori operaționale făcute în momentul procesării fișierului de plată. Volumul de log-in care a crescut rapid în HomeBank a dus la blocarea temporară a platformei. Impactul asupra celor aproximativ 7000 de clienți rămași fără bani în cont a dus la o amendă dată de ANPC. De notat că în aceeași zi, una din băncile din top 3 a avut sistemul picat, iar unii clienți s-au trezit fără câteva mii de lei, dar nimeni nu s-a sesizat decât târziu și în niciun caz pe rețelele de socializare, ci prin sesizari la adresa instituțiilor Statului.

O altă explicație poate veni din creșterea exponențială a utilizatorilor de mobile banking.

Vezi mai jos graficul:

De notat că în cazul ING au loc:

  • 18 logins pe mobil / utilizator/ lună
  • 5 tranzacții pe mobil/ utilizator pe lună
  • 8 din 10 produse cumpărate din Home’Bank sunt luate prin intermediul mobilului.

”Pentru celelalte bănci din sistem, media e sub jumătate din ce vedem la ING”, spun surse din piață pentru HotNews. Iar dacă ne uităm la indicele de indisponibilitate din țările europene, România stă mult mai bine decât media UE. Care medie UE e mai bună decât media din SUA, de exemplu, mai precizează specialistul consultat de HotNews.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro