Sari direct la conținut

Serviciul de informatii privind abonatii de telefonie din Romania, lansat fara a putea fi apelat, momentan, de toti utilizatorii de telefonie

HotNews.ro

Registrul abonatilor cu toti utilizatorii de telefonie fixa si mobila din Romania care si-au exprimat acordul pentru ca numerele sa le fie facute publice, cuprinde in prezent circa trei milioane de numere, iar serviciul de informatii privind abonatii, poate fi apelat, la 118800, din 31 octombrie, doar din patru retele telefonice, Romtelecom, Orange, Vodafone si UPC, au anuntat, marti, oficialii InfoClick, furnizorul acestor servicii. Compania se afla in negocieri pentru incheierea acordului cu Cosmote, Zapp si RCS, in conditiile in care accesul la acest serviciu de informatii este un drept legal al tuturor utilizatorilor de telefonie.

Punerea la dispozitie a registrelor abonatilor si serviciul de informatii privind abonatii sunt servicii incluse in sfera serviciului universal, fiind o obligatie la nivel european. In Romania, pentru urmatorii doi ani, furnizorul de serviciu universal pentru serviciul privind abonatii a fost desemnat, in urma unei licitatii, compania InfoClick, in asociere cu Newsphone Hellas Atena Grecia – Sucursala Bucuresti.

Registrul abonatilor gestionat de InfoClick se vrea cea mai complexa baza de date din Romania, incluzand detaliile de contact ale utilizatorilor privati si ale companiilor (inclusiv utilizatorii de cartele preplatite), care accepta acest lucru. Datele includ informatii despre numere de telefonie fixa si mobila, numere de fax si alte detalii precum adresa postala. Registrul abonatilor este disponibil si in format electronic pe www.118800.com.ro.

„Pana la acest moment, registrul abonatilor cuprinde circa trei milioane de abonati”, a declarat marti Kostas Papadopoulos, general manager al InfoClick Romania.

Serviciul de informatii accesibil telefonic doar din patru retele telefonice, momentan

Serviciul de informatii privind abonatii poate fi accesat telefonic la numarul 118800. Pentru acest serviciu, compania are un Call-Center cu 50 de angajati. Desi si-a respectat obligatiile din licenta, lansand cele doua servicii la data potrivita, InfoClick nu a reusit sa semneze contracte de interconectare pana in prezent decat cu patru mari operatori, respectiv Romtelecom, Orange, Vodafone si UPC, ceea ce inseamna ca serviciul poate fi accesat telefonic doar din aceste retele.

„Serviciul poate fi accesibil din 4 retele nationale de telefonie, Romtelecom, Orange, Vodafone si UPC si in cel mai scurt timp si din majoritatea retelelor de telefonie. Suntem in negocieri pentru incheierea acordului cu Cosmote, Zapp si RCS”, a precizat Kostas Papadopoulos.

Potrivit legii insa, operatorii de telefonie sunt obligati sa ofere accesul la acest serviciu tuturor utilizatorilor proprii.

„Conform legislatiei in vigoare, Legea 304, toti utilizatorii finali conectati la o retea publica de telefonie au dreptul de acces la serviciul de informatii privind abonatii. Acesta este un prim pas, credem ca situatia se va perfectiona”, a atentionat marti presedintele ANCOM, Catalin Marinescu.

Costul apelarii Serviciului de informatii privind abonatii

Serviciul de informatii privind abonatii este taxabil, iar tariful difera de la o retea telefonica la alta.

„Serviciul este taxabil si tariful difera in functie de reteaua care initiaza apelul. Pentru un abonat Romtelecom, pretul este de 0,71 euro/minut, la UPC tariful este de 1,19 lei pe apel plus 1,19 lei pe minut de convorbire, la Vodafone 0,36 euro pe apel plus 0,30 euro/minut, iar la Orange 0,36 euro/apel plus 0,42 euro/minut”, a explicat Kostas Papadopoulos.

InfoClick si-a asumat suportarea unor costuri cu implementarea bazelor de date de la operatori de peste 12 milioane lei

In calitate de furnizor de serviciu universal, InfoClick are obligatia de a realiza, a actualiza lunar si de a administra baza de date completa, care sa includa numerele de telefon si de fax si anumite date de identificare ale utilizatorilor serviciilor de telefonie destinate publicului din Romania (indiferent daca plata pentru aceste servicii se realizeaza in avans sau ulterior furnizarii serviciilor) care accepta acest lucru.

InfoClick poate solicita autoritatii de reglementare compensarea costului net al furnizarii serviciului din sfera serviciului universal, daca este cazul. In aceasta situatie, suma pe care ANCOM o va putea compensa nu poate depasi diferenta dintre costurile determinate de obtinerea de la furnizorii de servicii de telefonie, care atribuie numere de telefon abonatilor, a tuturor informatiilor necesare pentru realizarea si actualizarea bazei de date complete si suma pe care InfoClick s-a angajat sa o suporte din surse proprii. Solicitarea compensarii costului net se face la sfarsitul fiecarui an fiscal din cadrul perioadei de desemnare.

Oficialii ANCOM au precizat pentru HotNews.ro ca suma pe care InfoClick s-a angajat in licenta sa o suporte din surse proprii depaseste 12,6 milioane lei.

InfoClick vizeaza investitii de 10 milioane de euro pentru o perioada de cinci ani. Trecerea pe break-even asteptata in doi ani

Oricum, Stratis Apergis, managing director al Newsphone Hellas, sustine ca este putin probabil sa fie nevoie de decontari.

„Este foarte putin probabil sa ajungem la compensari pentru ca privim asta ca pe un proiect care sa fie profitabil si in aceste cazuri nu sunt contributii din partea autoritatii de reglementare. In mod normal, costul contributiei apare in acele cazuri in care serviciile nu sunt bine apreciate si serviciile nu sunt foarte folosite de public si atunci sunt costuri care nu sunt acoperite de venituri, dar noi credem ca acesta va fi un serviciu profitabil”, a spus Stratis Apergis.

Oficialii celor doua companii si-au bugetat investitii de 10 milioane euro pe o perioada de cinci ani in asigurarea acestui serviciu in Romania, inclusiv in promovarea serviciului, preponderent la TV. Potrivit acestora, cateva sute de mii de euro vor fi investite in promovarea serviciului pana la sfarsitul acestui an.

Nu in cele din urma, Kostas Papadopoulos, general manager al InfoClick Romania, a precizat pentru HotNews.ro ca atingerea momentului de break-even in urma investitiilor in acest serviciu in Romania este asteptata dupa 18-24 luni.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro