Silviu Ispas: ARBO/EMI si Goldbach cauta parteneri cu expertiza, nu neaparat din Romania
ARBOmedia Romania si EMI Romania isi vor continua, in perioada imediat urmatoare, investitiile in curs, inclusiv cele in zona presei scrise, EMI si Goldbach Media Group (GMG) urmand sa ia pana la sfarsitul anului o decizie asupra prioritatilor si asupra resurselor ce vor fi alocate, a afirmat joi pentru HotNews.ro Silviu Ispas, Director General ARBOmedia Romania si EMI Romania.
Tot joi, ARBOmedia Romania si European Media Invest Romania au aratat, intr-un comunicat transmis HotNews.ro pe tema preluarii ARBOmedia de catre grupul elvetian Goldbach, ca interesul acestuia din urma „in preluarea si dezvoltarea altor segmente de business in afara core-businessului – dezvoltat in domeniul serviciilor pentru media electronica, interactiva si mobila – este cert”.
Ce urmeaza
- Grupul elvetian Goldbach Media a anuntat, in urma cu doua zile, preluarea grupului german ARBOmedia si sugera ca isi va concentra atentia pe activitatile din media electronica, interactiva si mobila, in conditiile in care, in Romania, grupul este prezent puternic si pe piata presei scrise.
- In privinta operatiunilor desfasurate de ARBOmedia/EMI, in special cele de presa scrisa, in perioada imediat urmatoare, Silviu Ispas spune ca „proiectul in ansamblu si investitiile in curs vor continua”. Intrebat, de asemenea, ce se va intampla cu planurile EMI de extindere a operatiunilor sale in zona tipografica, Silviu Ispas spune ca „toate planurile EMI in aceasta zona raman in picioare, cele in curs se vor finaliza, iar cele in proiect se vor realiza conform prioritatilor”.
- El a afirmat ca exista decizia GMG de implicare directa in dezvoltarea pe print, iar „perioada 2009-2010 va fi una de dezvoltare, de finisare si de maturizare a EMI”.
„Europa occidentala are mult mai multe resurse decat Romania”
In comunicatul de marti privind preluarea ARBOmedia de catre Goldbach Media se arata ca operatiunile ARBOmedia in sectorul presei scrise din Romania, precum si operatiunile de vanzari de publicitate pentru televiziunea publica in Republica Ceha nu se suprapun cu portofoliul Goldbach Media, dedicat mediilor electronice, digitale si interactive. Acelasi document arata ca in urmatoarele 24 de luni vor fi gasite solutii in privinta acestor unitati, posibil prin implicarea unor parteneriate sau acorduri de cooperare.
Din acest punct de vedere, potrivit lui Silviu Ispas, „partenerii vizati de Goldbach sunt aceiasi vizati de fostii actionari ARBOmedia AG, absolut nimic nu s-a schimbat in strategia generala a ARBOmedia. Calitatea de partener va fi data de expertiza si nu neaparat de tara din care poate proveni acel partener. Este insa de notorietate ca Europa Occidentala are mult mai multe resurse de acest fel decat Romania, iar EMI va fi implicat activ in acest proces sau in eventuala decizie de stabilire a unui parteneriat in vederea dezvoltarii sau profesionalizarii structurilor romanesti.”
Organizarea la nivelul managementului ramane neschimbata
In privinta efectelor acestei preluari asupra organizarii retelei EMI in Romania, Silviu Ispas precizeaza ca „singurul efect urmarit si estimat asupra organizarii retelei va fi cel de eficientizare, organizarea la nivelul managementului actual ramanand identica si in viitor. Goldbach Media apreciaza rezultatele actuale din domeniul printului ca fiind exceptionale, chiar uimitoare, echipa lor avand prin Thomas Landolt (directorul general al Ringier Romania in 2003-2006 – n.r.) o autoritate in domeniul printului, in special pe piata romaneasca.”
Potrivit comunicatului ARBOmedia Romania/EMI Romania de astazi, interesul Goldbach pentru alte segmente de business „este cert si este confirmat de decizia de preluare integrala a business-ului si asset-urilor ARBOmedia AG si nu doar a unor linii de business sau a catorva companii din cele peste 30 care fac parte din Grupul ARBOmedia.
Acelasi comunicat arata: „Goldbach Media confirma sprijinul in perioada imediat urmatoare pentru dezvoltarea si optimizarea investitiilor de pana acum, precum si pentru dezvoltarea tuturor business unit-urilor din Europa de Est. Acest lucru se va face atat prin implicarea directa, cat si prin stabilirea de parteneriate strategice cu companii cu expertiza in vanzari media, editare si tiparire de presa”.
„Prin aceasta investitie, Goldbach Media Group ocupa astazi pozitia de lider pe piata est-europeana si isi extinde, in acelasi timp, aria de actiune prin integrarea diviziilor de vanzari de publicitate in presa scrisa si in televiziune publica, dar si a altor segmente de servicii in advertising dezvoltate de ARBOmedia in ultimii ani”, afirma comunicatul ARBOmedia Romania-EMI Romania
In Romania, EMI detine in prezent pachetul majoritar de actiuni in companiile care editeaza publicatiile Monitorul de Alba, Monitorul de Cluj, Monitorul de Sibiu, Monitorul de Medias, Obiectiv – Editie de Vaslui, Viata Libera, Ziarul de Braila si Ziarul de Iasi, precum si ghidul national de programe Alege TV. Anul acesta a stabilit un parteneriat strategic cu Grupul Media Sud, proprietarul publicatiilor Curierul National, Gazeta de Olt si Gazeta de Sud.