Silviu Ispas, reales presedinte BRAT: Interesul asociatiei este sa si masoare intern, nu doar sa verifice datele de tiraj
Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) si-a desemnat joi, in cadrul Adunarii Generale, noua conducere. Silviu Ispas, reales presedinte BRAT, a spus pentru HotNews.ro ca in cadrul AG s-a pus problema ca aceasta asociatie trebuie sa se adapteze rapid la schimbarile ce afecteaza in prezent presa. El a afirmat ca printre obiectivele asociatiei, pentru urmatorii doi ani, se numara si posibila internalizare a masurarii datelor de tiraj, servicii pentru care BRAT apeleaza la furnizori externi.
Cine face parte din CD BRAT, ales joi:
- Silviu Ispas – presedinte
- Calin Rotarus (ARBOinteractiv)
- Florin Beldiman (Mediaedge:CIA)
- Mihai Trandafir (McCann Erickson)
- Vincent Briot (Edipresse AS)
- Marius Gheorghe (Media Investment)
- Cosmina Noaghea (Publimedia)
- Gruita Ienasoiu (Solpress)
- Alin Popescu (Legalnet Media)
- Dragos Stanca (F5)
- Dragos Varsandan (Ringier Romania)
- Bogdan Gheorghe (SoftNews Net)
- Catalin Tolontan (Convergent Media)
- Claudiu Serban (Editura Evenimentul si Capital)
- Dan Manea (Media Sud Management)
Proiectul internalizarii activitatilor de masurare – readus in discutie, joi, de Catalin Tolontan – este unul mai vechi, el urmarind diminuarea costurilor si un control mai solid asupra faptelor si documentelor, potrivit lui Silviu Ispas. Diverse evolutii din ultimul an, precum renegocierea tarifelor si angajarea unui om dedicat controlului in tipografii, au facut ca un furnizor extern pentru auditul tirajelor – PricewaterhouseCoopers – sa fie preferat in continuare. Insa, daca pana acum, pentru incredere la nivelul pietei, era important numele unui auditor cu greutate, acum e mai important ca BRAT sa detina un control mai puternic asupra acestor date, potrivit lui Silviu Ispas.
Catalin Tolontan a precizat pentru HotNews.ro ca astazi a propus sa fie facut, intr-o perioada scurta, un audit incrucisat – de catre BRAT, respectiv de catre furnizorul extern – in trei directii: la publisher, tipar si difuzare, scopul fiind testarea capacitatii BRAT de a desfasura asemenea activitati pe cont propriu. Un termen realist pentru o astfel de actiune este de un an, a apreciat Tolontan.
Silviu Ispas spune ca printre schimbarile notabile din ultima vreme, la BRAT, se numara si faptul ca s-a depus documentatia pentru ca Biroul sa obtina statutul de asociatie de utilitate publica, ce ii va permite sa devina partener valid de discutii cu institutiile statului. Si aceasta, avand in vedere ca „vrem, nu vrem, statul este cel mai mare client de publicitate din Romania, zeci de milioane se cheltuie anual, insa se cheltuie intr-o nebuloasa”, potrivit lui Ispas.