Sistemele fotovoltaice sunt tot mai populare printre români și pot fi asigurate prin ECOhome Protect, asigurarea pentru toate riscurile, de la UNIQA
Orientarea românilor către soluții prietenoase cu natura crește interesul acestora și când vine vorba de alimentarea cu energie a locuințelor prin utilizarea de soluții sustenabile, cum sunt sistemele fotovoltaice. Desigur, aceste sisteme presupun o investiție importantă, iar asigurarea lor oferă protecție financiară completă în cazul producerii unor evenimente nedorite. UNIQA Asigurări a dezvoltat un produs de asigurare – ECOhome Protect – prin care, cu un cost minim, românii își pot asigura sisteme fotovoltaice împotriva oricărui risc accidental, fie că vorbim de condiții meteorologice sau orice alt factor accidental care poate apărea.
Alexandru Damian, Manager Dezvoltare Affinity Business din cadrul UNIQA Asigurări, care coordonează si dezvoltă acest segment de business, povestește într-un interviu despre importanța asigurărilor de tip Affinity, care se pot atașa produselor cumpărate, de la telefoane mobile, produse electronice, ochelari, sisteme fotovoltaice și multe altele, și îl protejează pe cumpărător de eventuale pierderi financiare neașteptate.
Ce sunt asigurările Affinity?
Asigurările de tip Affinity reprezintă produse de asigurare foarte simple, ușor de înțeles, practice și dezvoltate dedicat pentru o anumită categorie de bunuri, care se pot comercializa exclusiv prin intermediul unui partener (magazin, retailer, furnizor, producător, etc).
Asigurările Affinity reprezintă unul dintre cele mai ușoare moduri de a ajunge la consumatorul final, pentru a-i acoperi o nevoie imediată și de a-l proteja de eventuale pierderi financiare neașteptate. Pe scurt, acest tip de asigurare se atașează atunci când un client achiziționează dintr-un magazin partener un produs, astfel încât acesta să beneficieze de o protecție în caz de daună.
Când au devenit populare asigurările Affinity?
Asigurările Affinity reprezintă o zonă care se dezvoltă continuu, ținând cont de diversificarea nevoilor clienților.
În ceea ce privește portofoliul UNIQA, primele produse asigurate astfel au fost telefoanele mobile, urmate de televizoare, tablete și alte sisteme electronice, apoi ne-am extins către asigurarea ochelarilor și mai târziu a trotinetelor electrice.
Aceste asigurări sunt din ce în ce mai populare, iar UNIQA contribuie din plin la extinderea gradului de conștientizare la nivelul populației al riscurilor, dar și soluțiilor din piața asigurărilor. Principalul factor care determină popularitatea acestor produse este ușurința încheierii unei astfel de asigurări. Cu o singură vizită într-un magazin, poți să cumperi un produs și să atașezi și asigurarea dedicată acelui produs.
Credem cu tărie că această nișă de produse de asigurare va avea o evoluție importantă în anii următori și vom asista la o diversificare a riscurilor asigurate, generând un grad de conform ridicat în viața românilor.
De ce recomandați investiția în asigurările Affinity?
Nevoia achiziționării unui alt bun sau o eventuală reparație în cazul unui eveniment nedorit poate crea un disconfort financiar, iar asigurarea preîntâmpină această nevoie și vine în ajutor pentru oferi liniște consumatorului final.
Ne dorim să existe o înțelegere mai mare a acestor beneficii și o deschidere a companiilor pentru a dezvolta parteneriate și a oferi clienților finali posibilitatea să atașeze acest tip de asigurări la produsele pe care le distribuie, pentru ca această piață să se dezvolte și mai mulți cumpărători să beneficieze de aceste avantaje.
Când au intrat sistemele fotovoltaice pe lista bunurilor asigurate de UNIQA?
Cererile de asigurări a sistemelor fotovoltaice au apărut în urmă cu câțiva ani, odată cu dezvoltarea programului guvernamental Casa Verde, prin care statul acordă finanțare pentru instalarea sistemelor fotovoltaice care produc energie regenerabilă. Și, de la an la an, simțim o cerere accelerată pe acest segment.
În UNIQA, suntem dedicați implicării în viața comunității și îi sprijinim pe cei care își doresc un stil de viață sustenabil, iar, pentru aceasta, le oferim soluții de protecție financiară la prețuri accesibile. De altfel, cu mai puțin de 1% pe an din valoarea investiției, clienții noștri pot achiziționa asigurarea ECOhome Protect, care acoperă orice risc accidental, care poate deteriora sistemul de panouri fotovoltaice.
La finalul anului trecut UNIQA a primit premiul pentru “Cel mai bun produs de asigurări generale”, câștigat pentru ECOhome Protect, la Gala Premiilor UNSICAR. Ce credeți că v-a adus premiul și de ce este valoros produsul în România?
Da, acest premiu ne onorează și ne obligă, în același timp, să continuăm dezvoltările în domeniul asigurărilor de tip Affinity. Într-o piață obișnuită cu modelele de business retail și corporate, banccasurance și leasing, faptul că un produs Affinity a câștigat această distincție ne flatează și ne confirmă viziunea pe care o avem în piață locală de asigurări. Totodată, se atestă astfel toate eforturile depuse de echipă, pentru a pune pe piață produse care schimbă în bine viața oamenilor din comunități.
Cred că exact diversitatea, sustenabilitatea și gândirea „outside the box” ne-au ajutat să obținem acest premiu pentru produsul ECOhome Protect. Totodată, aceasta susține și completează proiectele de anvergură ale statului, oferind consistentă programului Casa Verde, care se derulează la momentul actual. Ne bucurăm să fim parte din astfel de inițiative, care au în prim plan protejarea mediului și îmbunătățirea calității oamenilor.
Sustenabilitatea reprezinta o componentă importantă a strategiei UNIQA și reflectă modul în care brand-ul se poziționează în relația cu comunitatea. Cum contribuie produsele Affinity la acest obiectiv?
UNIQA contribuie activ la sustenabilitate prin produse de asigurare dedicate energiei verzi, precum asigurările pentru sisteme fotovoltaice și cele dedicate soluțiilor de transport prietenoase cu mediul, dedicate vehiculelor electrice neînmatriculabile. Suntem mereu la curent cu tendințele la nivel național și produsele noastre reflectă acest aspect.
Mai mult, prin produsele noastre de asigurare, dorim să aducem un echilibru și o liniște în viață cotidiană, scăzând gradul de stres și sporind calitatea vieții, deoarece UNIQA poate să asigure bunurile de larg consum și să preia orice grijă, în cazul unui eventual eveniment nedorit.
Ce așteptări aveți privind vânzările de asigurări Affinity pentru panouri fotovoltaice în 2024? Ce alte obiective are Departamentul de Affinity?
Dacă anul trecut s-a creat cadrul și s-au făcut formalitățile necesare bunei funcționări a programului Casa Verde, în 2024 suntem siguri că programul va fi activ, iar acest aspect se va vedea în numărul de cereri și asigurări încheiate pentru această tipologie de bunuri.
UNIQA urmărește constant proiectele în derulare, precum și pe cele care urmează să fie lansate, astfel încât să vină în sprijinul instituțiilor care le organizează cu soluții de asigurare adaptate nevoilor specifice. În acest mod, și UNIQA contribuie către clientul final la „o viață mai bună împreună”.
Mai mult, dorim că continuăm drumul pe care am început și să dezvoltăm produse noi, nu doar pentru sistemele fotovoltaice, care să răspundă nevoilor actuale ale consumatorului, cât și să actualizăm produsele pe care deja le avem în portofoliu, prin îmbunătățirea constantă a acestora, în funcție de feedback-ul primit de la partenerii noștri și consumatorii finali.
Articol susținut de UNIQA Asigurări