Sari direct la conținut

Sistemul IT al cardului de sanatate a devenit din nou indisponibil marti, incepand cu ora 09:00/Contractele de mentenanta cu Teamnet nu au fost inca semnate

HotNews.ro
Sistemul IT al cardului de sanatate, indisponibil din nou, Foto: cnas.ro
Sistemul IT al cardului de sanatate, indisponibil din nou, Foto: cnas.ro

Sistemul informatic al cardului national de asigurari de sanatate a devenit din nou indisponibil marti, incepand cu ora 10:00, datorita unor probleme tehnice, iar pana la remedierea problemelor, serviciile medicale, medicamentele si dispozitivele medicale se acorda in regim off-line, a anuntat Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS). Contactat de HotNews.ro, Liviu Nicolescu, director general adjunct in CNAS, a spus ca spera ca problemele sa fie remediate in cursul acestei zile si ca, in aceasta luna, sa se semneze cu Teamnet si contractele de peste 5 milioane de euro pentru mentenanta la Cardul de sanatate (CEAS) si la Platforma Informatica din Asigurarile de Sanatate (PIAS).

  • Anuntul facut marti, 1 noiembrie, de catre CNAS:

„Astazi, 01.11.2016, incepand cu ora 09:00, sistemul informatic al cardului national de asigurari de sanatate este indisponibil datorita unor probleme tehnice.

Pana la remedierea problemelor tehnice aparute, serviciile medicale, medicamentele si dispozitivele medicale se acorda/se elibereaza in regim off-line. Pentru transmiterea si validarea serviciilor acordate in aceasta perioada sunt aplicabile dispozitiile art.199-202 din H.G. 161/2016, cu modificarile si completarile ulterioare si ale art. 361 – 364 din H.G. 206/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

In acest sens, pana la termenul de raportare a activitatii lunare pentru perioada in care au fost constatate intreruperi in functionarea PIAS, presedintele CNAS va emite ordin, conform prevederilor legale mai sus mentionate”.

Amintim ca Guvernul a adoptat in data de 26 octombrie mai multe masuri pentru situatiile in care este picat sistemul cardului de sanatate, astfel incat serviciile medicale si medicamentele vor putea fi acordate si off-line.

Contactat marti, 1 noiembrie, de HotNews.ro, Liviu Nicolescu, director general adjunct in CNAS, a spus ca spera ca problemele tehnice aparute sa fie remediate in cursul acestei zile si ca, in aceasta luna, sa se semneze cu Teamnet si contractele de peste 5 milioane de euro pentru mentenanta la Cardul de sanatate (CEAS) si la Platforma Informatica din Asigurarile de Sanatate (PIAS).

Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) nu mai dispune de mentenanta si suport pentru sistemul IT al cardului national de sanatate de la sfarsitul lui 2015, acesta fiind principalul motiv al deselor caderi ale acestui sistem care afecteaza atat doctorii cat si pacientii care sunt nevoiti sa astepte cu orele pentru primirea unei retete.

In luna septembrie din acest an, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) a castigat definitiv in justitie procesele pe care le avea cu Hewlett-Packard Romania (HP) si cu European Funds Invest care contestau atribuirea prin licitatie catre Teamnet, firma fondata de catre deputatul Sebastian Ghita, a unor contracte de peste 5 milioane euro pentru mentenanta timp de 3 ani a sistemului IT al cardului national de sanatate (CEAS) si a platformei Informatice din Asigurarile de Sanatate (PIAS).

Oficiali din CNAS contactati de HotNews.ro au precizat atunci ca potrivit legislatiei achizitiilor publice, in termen de 10 zile de la pronuntarea deciziilor in instanta, CNAS ar trebui sa semneze cu Teamnet atat contractul de mentenanta pentru Cardul de sanatate (CEAS), cat si pe cel legat de Platforma Informatica din Asigurarile de Sanatate (PIAS).

Dupa semnarea contractului de mentenanta pentru Cardul de sanatate, exista 30 de zile in care CNAS trebuie sa predea sistemul catre Teamnet, iar in cazul PIAS, imediat dupa semnarea contractului, Teamnet va deveni responsabil de buna functionare a platformei.

Dupa semnarea contractelor si preluarea sistemelor, Teamnet va trebui sa asigure buna functionare a acestora, in caz contrar riscand penalitati mari – pentru 1 ora de depasire a timpilor de raspuns, Teamnet poate pierde pana la 10.000 de euro, echivalentul a 10% din factura lunara pe care o va incasa de la CNAS.

Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) nu mai dispune de mentenanta si suport pentru sistemul IT al cardului national de sanatate de la sfarsitul lui 2015, acesta fiind principalul motiv al deselor caderi ale acestui sistem care afecteaza atat doctorii cat si pacientii care sunt nevoiti sa astepte cu orele pentru primirea unei retete.

La sfarsitul lunii iunie din acest an, CNAS a anuntat ca a atribuit prin licitatie doua contracte de peste 5 milioane de euro catre Teamnet, firma fondata de Sebastian Ghita, pentru mentenanta sistemului IT al cardului de sanatate (CEAS) si a platformei IT a asigurarilor de sanatate (PIAS), care vor fi semnate daca nu vor exista contestatii.

PIAS semnifica Platforma Informatica din Asigurarile de Sanatate cuprinzand:

  • – SIUI – Sistemul informatic unic integrat al CNAS
  • – SIPE – Sistemul Informatic pentru Prescriptia Electronica
  • – CEAS – Sistemul informatic pentru Cardul Electronic de Asigurari de Sanatate
  • – DES – Dosarul Electronic de Sanatate (nu face obiectul procedurii)

Ei bine, rezultatele ambelor licitatii au fost contestate mai intai la CNSC (Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor) si, ulterior, pentru ca CNSC a respins contestatiile, catre Curtea de Apel Bucuresti.

Potrivit datelor de pe portalul instantelor de judecata, CNAS a castigat in aceasta luna definitiv aceste procese.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro