Site-urile unor companii aeriene și ale unor bănci au avut probleme de funcționare, într-o nouă ”pană” a internetului
Mai multe site-uri ale unor companii aeriene, dar și ale unor instituții financiare au avut pentru scurt timp probleme de funcționare joi, episodul amintind de o foarte recentă ”pană globală” a internetului datorată unei companii de cloud-computing. Au fost afectate companii precum American Airlines, United Airlines, cele mai mari bănci australiene, dar și bursa de la Hong Kong. Episodul de acum a fost mai puțin grav decât cel de pe 8 iunie.
Problemele au durat aproximativ o oră, în noaptea de miercuri spre joi și în dimineața de joi (ora României). Problemele de funcționare au fost detaliate de Downdetector.com.
Printre site-urile care nu au funcționat pentru puțin timp se numără Southwest, Delta AirLines, Automatic Data Processing, E-Trade, Navy Federal Credit Union. Probleme au fost și la site-ul băncii naționale din Australia, la cel al bursei de la Hong Kong și la cele mai mari bănci australiene (Westpac, ANZ, ME Bank).
Reamintim că pe 8 iunie, zeci de site-uri și platforme web nu au mai putut fi accesate timp de o oră, iar de vină nu a fost apariția unui atac cibernetic, ci o problemă de configurare la o companie ce furnizează servicii de cloud, o companie numită Fastly.
Centralizarea tot mai puternică a infrastructurii de internet în mâna câtorva companii mari înseamnă că dacă un singur punct cedează sunt afectate site-uri pe scară largă. Pe de altă parte, aceste servicii de tip ”content delivery network, CDN” sunt necesare fiindcă aplicațiile merg mai bine și site-urile se încarcă mai repede datorită acestor furnizori de cloud foarte puțin cunoscuți publicului larg.