Skoda si Peugeot, marii perdanti de pe piata romaneasca
Vinzarile de autoturisme noi, din import si din productia autohtona, au crescut in primele noua luni cu 23,1%, ajungind la 228.877 de unitati, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Piata masinilor din productia locala s-a diminuat cu 8,2% in perioada ianuarie-septembrie 2007, pina la 82.566 de unitati.
Vinzarile de masini noi din import au crescut in acelasi interval cu 52,4%, ajungind la 146.311 unitati. In clasamentul primelor zece marci din import, in functie de vinzarile raportate in primele noua luni din 2007, doar trei marci si-au mentinut locurile de anul trecut.
Renault si-a pastrat pozitia de lider cu 21.854 de unitati comercializate, desi cresterea vinzarilor cu 43,9% a fost sub nivelul inregistrat pe ansamblul marcilor auto din import.
Fiat si Toyota au ramas constante locurilor noua si zece, cu vinzari de 6.987 de unitati, respectiv 6.723 de unitati. Vinzarile Fiat s-au majorat cu peste 60% in perioada ianuarie-septembrie 2007, in timp ce ale Toyota au crescut cu peste 85%. Chevrolet si Hyundai au facut rocada.
In urma dublarii vinzarilor, pina la 9.980 de masini, Chevrolet a urcat pe locul al saptelea, in timp ce Hyundai a coborit o pozitie, consemnind comercializari de 8.815 masini.
Skoda, care ocupa locul secund in topul vinzarilor pe marci din import in primele noua luni din 2006, a coborit un loc, in favoarea Volkswagen.
Cresterea vinzarilor cu 13%, pina la 16.924 de unitati, a permis Volkswagen sa urce pe locul al doilea, cu 17.048 de masini comercializate in acest an si o majorare de 60%.