Sari direct la conținut

Solutie propusa pentru "deblocarea" lotului 4 al autostrazii Lugoj – Deva: Liliecilor li se va construi o "pestera" speciala

HotNews.ro
Ecoduct pe autostrada A1 Lugoj - Deva, Foto: CNADNR
Ecoduct pe autostrada A1 Lugoj - Deva, Foto: CNADNR

Lotul 4 al autostrazii Lugoj – Deva ar fi fost gata chiar in aceasta luna daca n-ar fi dat peste un cimitir ilegal si peste o pestera de lilieci; lucrarile sunt insa facute doar pe jumatate, scrie ziarul local Glasul Hunedoarei, care noteaza ca, in timp ce problema cimitirului a fost rezolvata, ramane cea a liliecilor dintr-o „pestera” aflata pe traseul viitoarei autostrazi. Potrivit publicatiei citate, studiul de impact asupra mediului propune construirea altei „pesteri”, in apropiere.

Glasul Hunedoarei aminteste ca lucrarile la lotul 4 de pe autostrada Lugoj – Deva au fost oprite total pe jumatate din distanta in toamna lui 2015 (intre Branisca si Soimus) si anunta ca un nou raport de impact asupra mediului a fost elaborat si va fi prezentat in dezbatere publica la finele lunii octombrie 2016, termen la care, in mod normal, portiunea de autostrada ar fi trebuit finalizata suta la suta.

Lotul 4 este construit de compania Spedition UMB, iar ingineri din cadrul firmei au declarat pentru publicatia citata ca, daca maine s-ar putea reapuca de lucru, tot lotul ar fi gata in cel mult 12 luni, cu tot cu nodul rutier destul de complicat de la Soimus (care leaga autostrada de DN 76 Deva – Oradea si de podul peste Mures care duce spre DN 7). Nu se vor putea apuca de lucru decat, cel mai devreme, la anul in primavara.

Abia pe 25-26 octombrie se vor organiza dezbaterile publice pe tema raportului de impact asupra mediului privind autostrada. Dupa aceasta faza, procedurile administrative pentru emiterea acordului de mediu revizuit si, mai tarziu, a autorizatiei de construire vor mai dura luni bune.

In plus, liliecii din „Pestera Tunel” vor trebui mutati, operatiune care va dura, de asemenea, cateva saptamani. Existenta liliecilor dintr-o fosta pivnita aflata pe traseul autostrazii a blocat, de asemenea, lucrarile.

Potrivit ziarului Glasul Hunedoarei, in raportul de impact sunt mentionate doua variante: ori se muta traseul soselei de mare viteza (asa cum ar dori si ONG-urile de mediu), ori se construieste un alt adapost. Pentru ca prima varianta ar fi prea costisitoare, raportul propune, practic, construirea unei alte „pesteri” pentru lilieci. Este vorba despre o galerie amplasata aproape de „Pestera Tunel”, intre DN 76 si raul Mures, lunga de 25 de metri, inalta de 3,5 si lata de 4 metri, care sa fie acoperita cu un strat de pamant gros de 5 metri.

„Pestera” noua ar urma sa aiba „o galerie laterala de acces pentru verificari, „un tub de ventilatie cu debit reglabil si o galerie de acces pentru lilieci. Constructia trebuie sa fie la un nivel ferit de viituri, schimbari ale nivelului de apa a raului. Suprafata interioara trebuie sa fie structurata pentru a le asigura liliecilor suprafete de agatare. In plus pe plafonul interior trebuie format o structura care asigura loc de agatare. Pentru asigurarea temperaturii adecvate sunt necesari 2 pereti despartitori agatati de plafon, de 2 m si 1,6 m”, se arata in raportul amintit, conform ziarului Glasul Hunedoarei.

Citeste si:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro