Sari direct la conținut

Sondaj PwC: Trei sferturi dintre consumatori ar întrerupe relația cu companiile care nu tratează bine angajații, mediul înconjurător sau comunitatea

PwC România
Monica Movileanu și Cristina Angheluță, Foto: PwC România
Monica Movileanu și Cristina Angheluță, Foto: PwC România

​​Majoritatea consumatorilor (83%) spun că firmele ar trebui să fie proactive și preocupate constant de politicile de mediu, sociale și de guvernanță corporativă (ESG), iar 76% arată că vor întrerupe relația cu companii care nu tratează bine angajații, mediul înconjurător sau comunitatea în care își desfășoară activitatea, potrivit sondajului “Consumer Intelligence on ESG” realizat de PwC la nivel global.

”Consumatorii și angajații doresc ca firmele să se implice proactiv în rezolvarea problemelor de mediu sau ale societății, nu doar să respecte reglementările și sunt pregătiți să recompenseze sau să penalizeze mărcile în consecință. Potrivit rezultatelor sondajului, consumatorii caută informații despre activitățile și investițiile în ESG în diferite surse, dacă firmele nu au raportări specifice”, a declarat Monica Movileanu, Partener PwC România.

Astfel, peste 80% dintre angajați sunt dispuși să lucreze pentru companii care sunt preocupate de problemele de mediu, sociale și de guvernanță corporativă, în timp ce 80% dintre consumatori sunt dispuși să cumpere produsele/serviciile acestora.

Deși percepția este că firmele investesc mai mult decât în urmă cu zece ani în proiecte de mediu, mai mult de jumătate dintre consumatori (57%) afirmă că organizațiile ar trebui să depună mai multe eforturi pentru a promova probleme precum schimbările climatice și reducerea consumului de apă. De asemenea, 48% dintre respondenți vor ca firmele să avanseze în planurile privind diversitatea și incluziunea și securitatea și confidențialitatea datelor. În același timp, 54% se așteaptă ca firmele să rezolve problemele de guvernanță corporativă, precum respectarea legilor și reglementărilor și reducerea diferențelor salariale.

Companiile trebuie să țină pasul cu noile tendințe

Majoritatea directorilor generali intervievați în cadrul sondajului (91%) cred că organizațiile pe care le conduc au responsabilitatea să se implice în proiecte de sustenabilitate. Iar în 2020 asta s-a tradus într-o dublare a investițiilor în fonduri cu impact ESG, până la 51 miliarde dolari.

”Balanța înclină spre mai multă reglementare în domeniul ESG, iar companiile sunt la momentul în care pot lua măsuri proactive pentru a fi mai bine poziționate pe măsură ce datele și raportarea devin mai reglementate și standardizate”, a arătat Cristina Angheluță, Senior Manager PwC România.

Întrebați care sunt cele mai importante părți interesate (stakeholders) pentru companiile lor, consumatorii au ieșit pe primul loc, devansând angajații, investitorii, autoritățile de reglementare și mass-media.

Schimbările climatice, asistența medicală, siguranța la locul de muncă și respectarea reglementărilor sunt pe lista de dorințe de investiții ESG a tuturor – consumatori, angajați și companii. În schimb, pentru companii, doar confidențialitatea și securitatea datelor sunt o prioritate mai mare pentru investiții.

Devine clar astfel că principala provocare pentru directori este echilibrarea investițiilor pentru a atinge cât mai multe obiective ESG (40% dintre respondenți). O altă provocare o reprezintă lipsa standardelor de raportare și complexitatea reglementărilor (37%). Mulți nu sunt siguri cu privire la ce standard de raportare să urmeze sau cât de mult ar trebui să depășească standardele pentru a satisface așteptările mai mari ale consumatorilor și ale angajaților.

Sondajul PwC a fost realizat în perioada 29 martie- 23 aprilie în rândul a peste 5.000 consumatori, 2.510 angajați și 1.257 directori executivi din SUA, Brazilia, Marea Britanie, Germania și India. Studiul a fost efectuat pentru a descoperi așteptările respondenților în ceea ce privește evoluția afacerilor în funcție de acțiunile ESG.

Articol semnat de Monica Movileanu, Partener PwC România și Cristina Angheluță, Senior Manager PwC România

Articol susținut de PwC România

ARHIVĂ COMENTARII