Sorin Cîmpeanu: Evaluarea corectă în momentul de faţă rămâne doar teza cu prezenţă fizică, faţă în faţă
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat luni seară, la Digi 24, că susţinerea tezelor cu prezenţă fizică, în ciuda dificultăţilor întâmpinate de elevi şi profesori de la debutul anului şcolar, este în interesul elevilor, el arătând că ministerul a redus numărul de teze tocmai pentru că a înţeles aceste dificultăţi. „Dacă nu avem aceste teze care să-i redea fiecărui cadru didactic imaginea corectă asupra stadiului în care se află elevul din perspectiva procesului de învăţare, acel profesor nu va avea şansa să intervină cu măsuri remediale, să repare, să compenseze ceea ce a pierdut elevul”, susţine ministrul, potrivit News.ro.
„Da, cu siguranţă nu este simplu. Şi pe noi, dacă suntem oneşti, ne încurcă uneori mersul la serviciu, dar totuşi mergem la serviciu. Ştiu că încurcă, ştiu că e greu, ştiu că e complicat, dar în acelaşi timp ştiu că avem profesori responsabili care doresc să evalueze şi să ştie că cel care e evaluat este elevul care trebuie să primească nota şi nu în online, în care cel care este evaluat poate fi un părinte, un profesor, un frate mai mare, poate fi oricine”, a afirmat ministrul Educaţiei, luni seară, la Digi 24, întrebat fiind ce mesaj are pentru acele cadre didactice care consideră că susţinerea tezelor nu este oportună, având în vedere vacanţa forţată a elevilor din acest semestru.
Sorin Cîmpeanu este de părere că faptul că dau teze este în interesul elevilor.
„Elevii sunt cei mai afectaţi de toate aceste lucruri, de predarea online, de vacanţe impuse, de toate aceste lucruri. Sunt afectaţi! Tocmai pentru că este nevoie pentru a compensa, a repara ceea ce au pierdut, este nevoie de o evaluare corectă, onestă, iar acea evaluare corectă, onestă în momentul de faţă rămâne doar teza cu prezenţă fizică, faţă în faţă”, a adăugat ministrul Educaţiei.
El a amintit că Ministerul a decis reducerea numărului de teze tocmai pentru că a „înţeles dificultatea perioadei pe care au traversat-o elevii şi profesorii”.
„Măcar la acele discipline, în gimnaziu, unde elevii vor da examen de Evaluare Naţională, dacă vom avea o generaţie unde elevii vor merge direct într-un examen real fără să fie pregătiţi nici măcar prin aceste teze, elevii sunt cei care vor pierde. Dacă nu avem aceste teze care să-i redea fiecărui cadru didactic ce nu este înlocuit şi nu poate fi înlocuit – imaginea corectă asupra stadiului în care se află elevul din perspectiva procesului de învăţare – acel profesor nu va avea şansa să intervină cu măsuri remediale, să repare, să compenseze ceea ce a pierdut elevul, pentru că nu va vedea ce a pierdut elevul. În teză, profesorul vede ce a pierdut şi poate interveni. Deci este al doilea motiv pentru care tezele sunt în interesul elevilor”, a mai declarat Cîmpeanu.
Consiliul Naţional al Elevilor a realizat un sondaj cu privire la susţinerea tezelor, iar 76,6% dintre cei 60.430 de elevi care au participat cer suspendarea tezelor. În aceste condiţii, elevii cred că tezele ar trebui înlocuite cu mijloace de evaluare sumativă.
În 25 noiembrie, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, anunţa că nu se va renunţa la tezele semestriale, deşi unii elevi solicită acest lucru. Conform ministrului, elevii cu ”vulnerabilităţi certificate medical” sau care au cerinţe educaţionale speciale care sunt şcolarizaţi la domiciliu vor putea susţine tezele online, iar cei care au recomandarea de a nu intra în colectivitate le pot da până la finalul celui de-al doilea semestru al anului şcolar.