Sorin Grindeanu, două exemple de proiecte de infrastructură care au termene de finalizare "de noaptea minţii"
HotNews.ro
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat luni, într-o conferinţă de presă la Târgoviște, că unele termene la proiectele de infrastructură sunt „de noaptea minţii”.
Ministrul a vorbit despre drumul expres Craiova-Lugoj şi autostrada dintre Braşov şi Ploieşti.
- „O să vă dau două exemple: două drumuri importante pentru România, drumul expres Craiova-Lugoj, ca să mergi pe zona de sus şi Braşov-Ploieşti. La începutul acestui an s-au făcut caietele de sarcini pentru studii de fezabilitate (…). Pe un calcul scurt, apropo de termene (…), până când ar trebui să se înceapă efectiv lucrul pe aceste două drumuri, trec patru-cinci ani (…).
- Aceste termene sunt de noaptea minţii, ca să fiu cât se poate de clar, să ai SF-ul (studiul de fezabilitate – n.r.) între Craiova şi Lugoj, doar SF-ul patru ani, dar a fost o licitaţie, s-a adjudecat, caietul de sarcini a fost făcut în acest mod, trebuie să mergem înainte”, a spus Sorin Grindeanu, citat de Agerpres.
El a susținut că „s-a vorbit prea mult şi s-a făcut prea puţin” în domeniul infrastructurii rutiere.
Proiecte de mică amploare, precum centuri ocolitoare, vor fi descentralizate către autorităţile locale
Grindeanu a anunțat că proiecte de infrastructură de mai mică amploare, precum centuri ocolitoare, vor fi descentralizate către autorităţile locale, el spunând că CNAIR este sufocat de proiecte de acest tip.
Consiliul judeţean devine titular de proiect, ţine toate fazele până la finalizare, iar Ministerul Transporturilor plătește lucrările.
- „Cred că este o soluţie foarte bună, nu doar în Dâmboviţa, ci în toată ţara, pentru că autorităţile locale au un interes mult mai mare de a face aceste lucrări decât cele centrale şi pot verifica toţi termenii contractului, inclusiv cei care ţin de durată”, a mai susținut Grindeanu.