Sari direct la conținut

Stadiul lucrarilor pe fiecare santier de autostrada din tara. Care sunt tronsoanele planificate sa fie deschise traficului in acest an

HotNews.ro
Autostrazi aflate in constructie - mai 2015, Foto: Hotnews
Autostrazi aflate in constructie - mai 2015, Foto: Hotnews

​In momentul de fata in Romania se lucreaza la aproape 215 km de autostrada, iar Compania de Autostrazi spera sa deschida traficul pe circa 37,5 km pana la finalul lui 2015, bifand o contraperformanta mai mare ca in 2014 cand s-au deschis doar 50 de km de autostrada, potrivit informatiilor oficiale solicitate de HotNews.ro. Daca totul merge conform planurilor , atunci in urmatoarea perioada se va inaugura intreaga autostrada Arad – Nadlac impreuna cu punctul de trecere al frontierei cu Ungaria, iar pana la finele anului va fi deschisa si Timisoara Lugoj Lot 2, facand ca intreaga distanta de la Lugoj si pana la granita cu vecinii maghiari sa fie pe autostrada.

Ce autostrazi sunt planificate sa fie deschise traficului rutier in 2015:

  • A1 Nădlac – Arad și Drum de Legătura, lot 1, km 0+000 – km 22+218 – Sectorul I de la km 0+000 pana la km 1+800, inclusiv Punctul de Control la Trecerea Frontierei*
  • A1 Nădlac – Arad şi Drum de Legătura, Lot 2, pentru remedierea lucrărilor existente şi finalizarea lucrărilor rămase de executat – km 28+740 – km 38+882
  • A1 Autostrada Timişoara – Lugoj, Lot 2, km 54+000 – km 79+625

In total, daca lucrurile merg conform estimarilor autoritatilor, pana la finalul lui 2015 vor fi deschisi circulatiei 37,5 km de autotrada, mai putin si decat ce s-a reusit in 2014 cand doar 50 de km de autostrada au fost deschisi traficului rutier.

Practic, cu cei 37,5 km planificati deschiderii, anul 2015 va fi cel mai slab din ultima jumatate de deceniu in ceea ce priveste numarul de kilometri de autostrada finalizati.

Stadiul autostrazilor aflate in executie:

  • A1 Nădlac – Arad și Drum de Legătură, lot 1:    96.90%*

Arad - Nadlac, decembrie 2014 - Albastru (deschis circulatiei), Rosu (in lucru)

Arad – Nadlac, decembrie 2014 – Albastru (deschis circulatiei), Rosu (in lucru)

Foto: Hotnews

*Lotul 1 (Nadlac – Pecica) a fost deschis circulatiei in decembrie 2014 (fara Punctul de Trecere al Frontierei, 1,8 km), impreuna cu inca 6 km din lotul 2, desi lucrarile nu au fot finalizate in totalitate, iar receptia lucrarilor inca nu a fost facuta

Lungime: 22,2 km

Constructor: asocierea Astaldi – Max Boegl

Termen contractual de finalizare: iunie 2015

  • A1 Nadlac – Arad şi Drum de Legătura, Lot 2 – pentru remedierea lucrarilor existente şi finalizarea lucrarilor rămase de executat:    93.71%;

Lungime: 16,6 km

Constructor: asocierea Astaldi – Max Boegl

Termen contractual de finalizare: iunie 2015

  • A1 Timişoara – Lugoj Lot 2:    70.93%;

Autostrada Timisoara - Lugoj, Lot 2

Autostrada Timisoara – Lugoj, Lot 2 (cu rosu)

Foto: Hotnews

Lungime: 25,6km

Cost: cca. 96.4 mil. Euro fără TVA.

Constructor Tirrena Scavi

Termen contractual de finalizare: iulie 2016

INFO PLUS: FOTO Cum arata in prezent autostrada Timisoara – Lugoj Lot 2, planificata sa fie deschisa pana la finalul anului

  • A1 Lugoj – Deva Lot 2:    8.68%;

Lungime: 28,75 Km

Constructor: JV Salini Construttori SpA (Impregilo SpA) / Secol SpA

Valoare contract: 562.73 milioane lei

Termenul de finalizare: mai 2016

  • A1 Lugoj – Deva Lot 3:    14.32%;

Lungime: 21,14 Km

Constructor: JV Teloxim Con SRL / Comsa SA / Aldesa Construcciones SA / Arcadis

Valoare contract: 579.92 milioane lei

Termenul de finalizare: mai 2016

  • A1 Lugoj – Deva lot 4:    28,15%;

Autostrada Lugoj - Deva (loturile 2,3,4)

Autostrada Lugoj – Deva (loturile 2,3,4)

Foto: Hotnews

Lungime: 22,14 Km

Constructor: UMB – TEHNOSTRADE SRL

Valoare contract: 419.4 milioane lei

Termenul de finalizare: mai 2016

  • Autostrada A1 Orăștie – Sibiu Lot 3:    96% (fără zonele cu alunecări).

Constructor: Impregilo

Traficul deschis in noiembrie 2014, dar santierul a ramas cu mari probleme de stabilitate pe anumite portiuni. detalii despre proiectul controversat, aici.

  • A3 Gilau (Cluj Vest) – Nadaselu:    30%

Tronson Autostrada Gilau - Nadaselu (cu rosu)

Tronson Autostrada Gilau – Nadaselu (cu rosu)

Foto: Hotnews

Lugime: 8,7 km

Cost: 59 milioane euro (de la bugetul de stat)

Constructor: UMB-Tehnostrade

Termen contractual de finalizare: aprilie 2016

  • Autostrada A10 Sebeș – Turda Lot 1:     5,86%;

Lungime: 17 km

Valoare: 541.739.137 lei

Constructor: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL

Contract: Semnat pe 14 noiembrie 2014

Termen de finalizare (contractual): Octombrie 2016

  • Autostrada A10 Sebeș – Turda Lot 2:    4,40%;

A10 Sebes - Turda (pe loturi)

A10 Sebes – Turda (pe loturi)

Foto: Hotnews

Lungime: 24,25 Km

Valoare: 549.332.493 lei

Constructor: Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading ’98 SRL

Contract: Semnat pe 14 noiembrie 2014

Termen de finalizare (contractual): Octombrie 2016

  • Autostrada A10 Sebeș – Turda  Lot 3:   16%;

Lungime: 12,45 Km

Valoare: 420.511.921 lei

Constructor: Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A

Contract: Semnat pe 16 aprilie 2014

Termen de finalizare (contractual): Martie 2016

  • Autostrada A10 Sebeș – Turda  Lot 4:    33,35%;

Lungime: 16,3 km

Valoare: 470.004.894 lei

Constructor: SC PORR Construct SRL/PORR Bau GmbH

Contract: Semnat pe 16 aprilie 2014

Termen de finalizare (contractual): Martie 2016

INFO PLUS: VIDEO Filmare din avion cu toate loturile in constructie ale autostrazii A10 Sebes – Turda – 14 mai

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro