Start pentru licitația de electrificare a 30 de km de cale ferată înspre granița cu Ucraina
CFR Infrastructură a lansat licitația publică pentru proiectare și execuție lucrări de electrificare a liniei CF Dărmănești – Vicșani Frontieră, pe magistrala 500. Valoarea totală estimată a achiziției publice (proiectare și execuție lucrări) este de 167 milioane lei.
Când mai existau trenuri directe spre Ucraina (București – Kiev), cei 30 km dintre Dărmănești și Vicșani frontieră erau parcurși în 38 de minute. În 2018 a circulat pe acolo în timpul verii și un tren sezonier de lung parcurs al Căilor Ferate din Belarus: Minsk – Varna.
Vicșani este punctul principal de frontieră către Ucraina, fiind la 488 km de București, la 38 km de Suceava, la 52 km de Cernăuți și la 670 km de Kiev. Punctul de frontieră ucrainean se numește Vadu Siretului, este la 11 km de Vicșani, iar trenurile de pasageri făceau 22-26 de minute.
Ce spune CFR SA
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat licitația publică pentru proiectare și execuție lucrări de electrificare a liniei CF Dărmănești – Vicșani Frontieră , etapa I a programului de reabilitare a liniei de cale ferată de la granița cu Ucraina, investiție finanțată din fonduri nerambursabile CEF.
Valoarea totală estimată a achiziției publice (proiectare și execuție lucrări) este de 167.071.787,67 lei, fără TVA iar sursa de finanțare va fi asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul European de Interconectare, sector Transporturi (CEF) și Bugetul de Stat. Durata pentru elaborarea proiectului tehnic este de 12 luni, respectiv 12 de luni pentru execuția lucrărilor.
ETAPA I a programului de Reabilitare a liniei CF DĂRMĂNEȘTI – VICȘANI – FRONTIERĂ include elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor pentru:
– electrificarea liniei de cale normală între Dărmănești și Vicșani, inclusiv lucrări conexe
– modernizarea PODULUI CF peste râul SUCEAVA, în stația CF DORNEȘTI.
Linia de cale ferata Darmănești – Vicșani – Frontieră face parte din rețeaua TEN-T și este o linie importanta a rețelei de cale ferată din România, prin preluarea traficul internațional european de pe cele 2 coridoare centrale care străbat țara noastră. O linie strategică din punct de vedere economic, prin operaționalizarea transportului internațional de marfă și de călători dinspre Ucraina, legătura cu Coridorul Rin – Dunăre și implicit cu tările din sud – estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), dar și din nord – estul Continentului (Republica Moldova, Ucraina).
Anunţul de participare la procedura licitaţie deschisă şi documentaţia de atribuire pentru ETAPA I – ELECTRIFICAREA liniei CF DĂRMĂNEȘTI – VICȘANI – FRONTIERĂ sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 4 decembrie 2023.