Statistici privind reclamele romanesti pe Facebook: cine si cum isi face publicitate in reteaua sociala
Cele mai multe reclame in newsfeed-ul utilizatorilor romani de Facebook au fost la mancare si bautura, , produse de sanatate si ingrijire medicala, restaurante si magazine online, potrivit unei analize realizate pe parcursul anului trecut de serviciul specializat Facebrands PRO. Acesta arata ca majoritatea covarsitoare a mesajelor publicitare de pe Facebook promoveaza un continut disponibil tot „in retea”, doar unul din cinci facand trimitere la alte site-uri.
Analiza a fost realizata in baza unui esantion stabilit de Facebrands si care a urmarit peste 10.000 de reclame rulate in perioada ianuarie 2015-ianuarie 2016.
Rezultatele principale ale analizei:
- 79,6% din reclamele analizate promovau un continut disponibil pe Facebook. Doar 20,4% – un continut extern, prin link spre alte site-uri
- Din prima categorie, 76,7% promovau posturi disponibile in timeline-ul paginilor, restul fiind mesaje create special pentru a fi folosite ca reclama.
- 91,2% din reclame sunt sub forma de imagine si text. Doar 3% dintre reclamele inregistrate in analiza erau sub forma video.
- proportia formatelor specifice Facebook, Offer si Event, este si mai mica, de 0,8% in cazul ad-urilor de tip Offer si de 1,6% in cazul ad-urilor de tip Event.
- Principalele categorii care au investit in ad-uri pe facebook in perioada studiata, conform esantionarii Facebrands PRO, au fost: Mancare si Bautura (17,65% din total); Sanatate & ingrjijire personala – 10,64%; Restaurante – 9,1%; Magazine online – 8,06%; Magazine locale – 6,43%; Fashion – 4,58%; Casa si gradina – 3,93%; IT&C – 3,82%; Afaceri locale – 3,46%’; Companii & firme – 3,15%
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro