Sari direct la conținut

De ce ar putea dispărea de pe piață unul dintre cele mai căutate modele de mașină

HotNews.ro
Logo Skoda, Foto: Josefkubes, Dreamstime.com
Logo Skoda, Foto: Josefkubes, Dreamstime.com

​Mai mulți directori din industria auto au declarat în ultimele luni că nu va mai renta din punct de vedere economic să fie produse mașini pe benzină sau diesel, de clasă mică precum Polo sau Fabia, din 2025, dacă normele Euro 7 vor fi impuse în varianta cea mai strictă. Acum, șeful Skoda spune că modelul Fabia ar putea fi scos din gamă în câțiva ani, pentru că ar deveni mult prea scump.

Klaus Zellmer, CEO Skoda, spune, citat de Autocar UK, că modelul Fabia nu va mai putea fi ținut la un preț acceptabil, dacă normele Euro 7 vor trebui să intre în vigoare în versiunea strictă propusă acum. De ce? Fiindcă pe mașini vor trebui puse o serie de tehnologii de diagnoză și catalizatori care ar ridica prețul cu câteva mii de euro.

Zellmer spune că prețul modelului Fabia ar putea ajunge la 20.000 de lire sterline (aproximativ 22.000 de euro), iar acest nivel este inacceptabil pentru client.

Noile norme Euro 7 ar trebui să intre în vigoare la 1 iulie 2025 și scopul este ca emisiile de NOx să fie reduse cu 35%, față de mașinile Euro 6. În același timp, particulele provenite de la țeava de evacuare vor fi reduse cu 13 % pentru autoturisme, spun cei de la UE.

Trebuie spus că în ultimii ani, atât mașinile noi, cât și cele SH, s-au scumpit cu câteva mii de euro și a scăzut numărul de modele noi pe care le poți cumpăra dacă ai un buget de 15 -17.000 de euro. Mașini micuțe de oraș, care acum patru – cinci ani costau de la 12-13.000 de euro noi, costă în prezent de la 16-17.000 de euro.

În România, Skoda Fabia costă de la 16.100 euro, în versiunea de bază cu motor 1,0 MPi benzină, 80 CP. Varianta Style 1.0 TSI DSG, 110 CP, costă 20.800 euro.

Pare puțin probabil ca aceste norme să poată fi aplicate din 2025, dată fiind controversa din jurul lor și opoziția sectorului auto care are mare influență asupra guvernelor și face lobby puternic. Sunt și voci influente din lumea auto care au spus că nu are rost să mai fie introduse aceste norme Euro 7, dat fiind că oricum se va face electrificarea gamelor, către anul 2035.

Skoda Fabia și-a găsit aproximativ 90.000 de clienți în Europa anul trecut. Cei mai buni ani pentru acest model au fost între 2004 și 2006 și 2008 și 2009, când vânzările au depășit 200.000 de unități.

În noiembrie 2022, șeful Volkswagen, Thomas Schäfer, spunea că modele precum Polo ar putea să nu mai fie produse după 2025, pentru că normele Euro 7 ar putea adăuga 5.000 de euro la costul unei mașini.

Datele UE estimau că includerea acestor noi tehnologii ar adăuga aproximativ 300 de euro la costul mașinii, dar constructorii spun că ar fi de ordinul miilor de euro.

​Un alt oficial Skoda spunea în martie că marca auto ar fi nevoită să închidă o uzină din Cehia și să renunțe la mai multe modele, dacă normele de poluare Euro 7 vor fi adoptate în versiunea cea mai strictă propusă.

Sursa foto: Dreamstime.com

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro