Renault are ambiții mari cu o marcă de nișă – Vor fi lansate șapte noi modele electrice, pentru ca vânzările să ajungă la 8 miliarde euro/an
Renault are ambiții mari cu marca sport Alpine care nu vinde decât câteva mii de mașini în fiecare an. Vor fi lansate șapte noi modele electrice până în 2030, de la unele mici, până la SUV-uri mari. Marca era „muribundă” acum șase ani, dar a fost revitalizată de Renault.
Alpine este o marcă foarte puțin cunoscută, pentru că vinde numai mașini sport, la prețuri mari, și la volume mici. Șefii Renault vor să scoată marca din anonimat și sunt hotărâți să o transforme într-una cât mai apropiată de un brand de volum.
Alpine a vândut numai 3.500 de mașini anul trecut, dintre care 2.100 în Franța, 303 în Germania și peste 200 în UK și Japonia.
Șapte noi modele, toate electrice, vor fi lansate de Alpine între 2024 și 2030, începând cu A290, un hatchback de clasă mică și apoi cu GT (în 2025), un crossover compact ce va fi construit în Franța.
Va exista o versiune electrică pentru A110, cel mai cunoscut model al mărcii, dar vor fi și SUV-uri electrice de clasă medie și mare.
Cele mai mari modele vor fi de clasă D și E, iar în 2030 șirul lansărilor se va încheia cu un coupe de patru locuri.
Pentru 2026 estimarea este că brandul va ajunge la afaceri de 2 miliarde euro și că va trece pe profit, iar pentru 2030 estimarea este că marca va ajunge la o cifră de afaceri de 8 miliarde euro, un miliard de euro urmând să depindă de reușita mărcii în China.
Din 2027 va începe expansiunea pe mai multe piețe mari, inclusiv China.
Modelele vor fi construite pe o nouă platformă, APP, Alpine Performance Platform. Alpine vrea să ajungă la o marjă de profit de 10%.
Surse: Autocar UK, Automotive News