Sari direct la conținut

Cum ar schimba piața auto o mașină electrică Tesla de 25.000 de dolari

HotNews.ro
Statii de incarcare pentru Tesla, Foto: Christoph Hardt / imago stock&people / Profimedia
Statii de incarcare pentru Tesla, Foto: Christoph Hardt / imago stock&people / Profimedia

Se vorbește de mai mulți ani despre o mașină Tesla mai accesibilă la preț, una care în SUA să coste de la 25.000 de dolari, iar în Europa, de la aproximativ 25-30.000 de euro. O astfel de mașină poate fi construită și lansată, dar sunt multe obstacole de depășit. De ce va fi un moment istoric?

Drumul trebuie să ducă spre o electrică mai ieftină

Mașinile electrice trebuie să devină tot mai ieftine, pentru ca tot mai mulți oameni să și le permită. Primele modele Tesla costau peste 100.000 de dolari, iar până acum 3-4 ani nu se găsea aproape niciun model electric al unei mărci la sub 30.000 de euro.

Despre o mașină Tesla accesibilă la preț s-a scris și acum 5-6 ani. Elon Musk spunea în 2018 că o mașină de 25.000 de dolari ar putea fi lansată în trei ani (2021), iar despre această mașină Musk a vorbit din nou în 2020. În declarațiile din 2022 se părea însă că o Tesla de 25.000 de dolari nu este posibilă.

Cele mai ieftine mașini Tesla costă 35.000 de dolari în SUA și cam 43-44.000 de euro în UE, la Model Y și Model 3, înainte de aplicarea subvențiilor. Acum, și Elon Musk a confirmat că Tesla lucrează la un model Entry cu preț mai accesibil.

O mașină Tesla de 25.000 de dolari ar fi un pas important către „democratizarea” mașinilor electrice, Tesla fiind o marcă premium cu mașini mai scumpe decât media pieței. Dacă Tesla va scoate un astfel de model înseamnă că a găsit o modalitate de a scădea prețul bateriei, compania lucrând intens la soluții tehnice originale, pentru a scădea costurile de producție cât mai mult posibil.

Cel mai ieftin model Tesla nu are cum să aibă o autonomie la fel de mare precum o Tesla de 45.000 sau de 55.000 de dolari, dar nici o autonomie reală de sub 250 km nu ar avea cum să aibă, fiindcă nu ar fi practică. Tesla Model Y, cel mai vândut model auto din Europa anul trecut, are o autonomie de 350 km în versiunea Entry.

Trebuie spus că pentru cei mai mulți cumpărători români o mașină de 25.000 de euro nu este ieftină deloc, iar atractivitatea scade pentru că mașina este electrică și deci nu poți merge direct cu ea la drumuri foarte lungi, cum ar fi o vacanță în Grecia. Pentru drumuri de sute de km trebuie să-ți faci un plan pentru a avea unde să încarci bateria. Anul trecut s-au vândut peste 3.000 de mașini Tesla în România și clar mai este loc de creștere, dacă subvențiile Rabla Plus nu vor scădea foarte mult.

Tesla de 25.000 de dolari este foarte posibilă, dar nu se știe clar când se va lansa

Presa americană a scris foarte mult în ultimele zile despre acest „$25,000 entry-level EV” care ar putea fi lansat de Tesla cel devreme în a doua parte din 2025, deși la respectarea unor termene de lansare promis de Musk Tesla nu stă deloc bine, amânările fiind mereu prezente. Unii au numit mașina „Tesla Model 2”.

Ar fi rezonabil să credem că primele modele vor ajunge în Europa cel devreme în a doua parte din 2026.

Când o serie de componente cruciale sunt scumpe și când materiile prime au prețuri tot mai mari este greu să lansezi o mașină electrică la un preț accesibil. Tesla are și ținte legate de marja de profit, așa că nu poate lansa un model de volum la un preț mic, dacă producția costă peste estimări.

Acum mai mulți ani era promis un preț de pornire de 35.000 de dolari în SUA pentru Model 3, dar versiunea Entry costa la lansare cam pe la 42.000 de dolari.

Un astfel de model accesibil ar putea fi construit în SUA și apoi și în Germania, iar unele surse vorbesc despre intenția companiei de a construi o uzină și în India, dar asta va dura ani buni.

Tesla Motors activează pe o piață a electricelor unde concurența este tot mai serioasă. Chinezii lansează multe modele și au planuri mari, iar cele mai mari grupuri europene promit tot mai multe modele de sub 25.000 de euro, mai ales că subvențiile oferite de statele europene scad în 2024 și vor dispărea aproape total în câțiva ani.

Va fi mare lucru dacă Tesla va găsi modalitatea de a produce la costuri mici acest model la fabrica din Germania. Ar fi costuri mai mici de transport în țările UE și ar evita „penalizările” fiscale pe care le vor avea mașinile produse în China, multe state europene declarând război acestor mașini.

Tesla nu mai este singură pe segmentul de piață pe care l-a creat

Tesla Motors a admis că nu are cum să-și crească volumele de vânzări cu 40-50% de la an la an, ci va trebui să se „mulțumească” să aibă creșteri de 20-25%.

Tesla Motors are o capitalizare de piață de peste 500 miliarde dolari, deloc mică, maximul fiind atins în toamna lui 2021: de peste 1.100 miliarde dolari. Tesla a avut un rol decisiv în a crea piața mașinilor full-electrice, a stârnit dorința multor clienți de a avea electrice și a determinat marile grupuri auto să investească în dezvoltarea de electrice.

Acum, Tesla, care a ieftinit de mai multe ori mașinile în ultimii doi ani, este nevoită să meargă și mai jos cu prețul mediu, iar pentru asta trebuie să lanseze un model mai mic, de oraș, fără de care nu ar putea face volumele de milioane de unități pe an despre care Elon Musk a vorbit atât de des în ultimii ani.

Musk a povestit despre dorința de a lansa o mașină acceptabilă la preț și în biografia scrisă de Walter Isaacson și lansată în 2023. Acest model Entry era descris ca fiind „la pachet” cu un model „robotaxi” (un model care să transporte pasageri fără să fie nevoie de șofer). Musk promitea că aceste noi mașini vor avea un design cu totul ieșit din comun.

Surse: Reuters, TechCrunch, Autocar UK, AFP, TechCrunch

ARHIVĂ COMENTARII
Bubulac • 2024-01-29 12:50:35
O mașină cu autonomie de 350km (real: vară, iarnă, autostradă etc.) e suficientă chiar și pentru concediul românesc în "Grecia și Bulgaria", cu condiția să planifici decent călătoria, respectând siguranța tuturor. Costul total per km scade spre un sfert - o treime, deci vei avea și bani pentru o oprire de odihnă de o oră, luat o masă la restaurant etc. în timp ce mașina se încarcă. E un compromis bun pentru majoritatea concetățenilor, ieftin și fiabil pentru condusul zilnic și poți aborda la nevoie și drumuri mai lungi.
34 28
Vorwarts • 2024-01-29 13:01:40
Daca infrastructura de incarcare nu tine pasul cu volumele de achizitie, autonomia de 350 km o sa duca la blocaje interminabile pentru distante mai mari de 300-350 km. Acum Parcurgi si cu un Spring distante de peste 450 km intr-un timp rezonabil, dar nu sunt multe masinute pe traseu si timpii rezervati incarcarii sunt decenti. In plin sezon stai la coada la Peco in Kardzali (5-10 minute), unde ai 10 pompe. Dar cand s-or prezenta vreo 20 masinute electrice si sunt 3-4 statii de incarcare disponibile?
8 33
IoPaNet • 2024-01-29 13:44:04
N-ai cui sa-i explici, au ochelari de cal... Este suficient sa observi ca in varf de sezon nu mai ai loc in benzinarii nici macar sa parchezi masina ca sa iei ceva de mancare, daramite daca ar trebui sa o mai si incarci...
9 27
Bereanu • 2024-01-29 14:03:21
Nici cand au fost introduse masinile cu motor pe combustie, nu existau mii de benzinarii. Oferta se va adapta la cerere. Cu cat creste numarul masinilor electrice, va creste si numarul de statii de incarcare. In plus tehnologia evolueaza si sunt convins ca vom avea baterii cu densitate energetica tot mai mare si timpi de incarcare tot mai mici. Daca as avea casa si banii necesari, prima investitie ar fi panouri solare si masina electrica. De banii economisiti pe benzina, mi-as inchiria un van pe benzina/motorina pentru toate concediile.
17 17
ScrlLk • 2024-01-29 16:20:31
Da, dar acum nu e cazul. Așa că ce să fac acum, în 2024, să-mi stric concediul salvând planeta (pentru că în Turcia sau insulele grecești dai cu tunul după vreo stație de încărcare) sau să stau eu liniștit la soare cu diesel-ul în parcare și să nu-mi pese de fobiile tefeliste ale spălaților pe creier: Oare ce e de ales?!
8 22
Bereanu • 2024-01-29 16:38:34
Nu exista solutie ideala. Eu din principiu nu merg cu masina in concediu. Daca as merge, acum as alege un motor cu combustie. Dar asta nu inseamna ca nu se poate merge si cu o masina electrica. Planeta o salvezi folosind masina pe care o ai, indiferent de motor, cat mai mult timp.
5 7
hdd • 2024-01-29 13:08:59
350km catastrofă de autonomie. E o vorbă românească "socoteala de acasă nu se potrivește cu aia din târg ". Să te văd ce planificare faci când ai un accident pe autostradă și mergi cu 30/h 50km și îți expiră programarea de încărcare sau când trebuie să stai 4h la coadă la vamă cu aerul condiționat pornit că sunt 40C afară. În plus, estimarea autonomiei electrice e mult mai proastă decât estimarea autonomiei de carburant. Nu riști ultimii 100km. E f f simplu: tehnologia de azi face ca mașinile electrice sa nu fie pt concedii în altă țară. Sunt pt călătorii scurte, în oraș. Până nu o să avem o mașină care se încarcă în 15m pt 800km, acest "use case" - concedii // nu e pt ele.
13 36
pehash • 2024-01-29 13:37:01
De ce ai nevoie de 15m pt 800km? Pleci de acasa cu bateria incarcata, conduci 800 de km, faci pauza 15 minute si mai conduci inca 800km?..
21 17
Scarface1000 • 2024-01-29 14:44:09
tu ai impresia ca toata populatia tarii sta la casa si au curte?! Acele zeci de mii de masini parcate pe strazi in Bucuresti sau marile orase unde incarca peste noapte daca ar fi fost electrice?
6 13
pehash • 2024-01-29 15:02:12
Eu am impresia ca sunt in dialog cu persoane suficient de inteligente incat sa-si incarce bateria (sau rezervorul) la masina inaintea unui drum lung, mai ales o vacanta planificata de luni de zile. Evident, tu esti exceptia..
14 12
Juan Retardo • 2024-01-30 14:05:13
Ce caută zeci de mii de mașini parcate pe trotuarele Bucureștiului? N-aveți transpot în comun?
0 1
Bereanu • 2024-01-29 14:18:59
350 km autonomie inseamna un drum Bucuresti-Oradea (600km) cu o pauza de incarcare. Mai ramane si o rezerva de 100km. La asa drum o pauza e nimic. Recomandat ar fi vreo 2, daca nu 3 pauze de cate o jumate de ora. Doua pauze de incarcare completa ar insemna o autonomie de 3x350=1.050 km daca presupunem ca pleci cu bateria incarcata.
12 8
zergos • 2024-01-29 15:17:13
Ai facut vreodata un test cu un aparat de masurare a radiatiilor magnetice/electromagnetice/frecvente radio intr-o masina electrica? Te provoc:)!! Nu mi-as cumpara o masina electrica pentru nimic in lume!!!! Baga-te intr-o cutie si stai zi de zi macar 3 ore nemiscat intr-un camp electromagnetic, ce crezi ca rezulta din asta pe viitor? Documenteaza-te si raspunde dupa! Din pacate, sau din fericire pentru cei cu planurile, unii haliti galustile rapid fara prea multe intrebari, ai halit-o si cu serul?
18 6
Bereanu • 2024-01-29 17:06:54
Eu am scris de autonomie si am facut un calcul simplu. Nu m-am referit deloc la radiatie.
3 6
cmg_george • 2024-01-29 17:12:01
Hai ca asta ii noua. Cum de te-ai gandit tu ce te omoara intr-o masina electrica si toti prostii aia de ingineri de le-au conceput nu s-au prins... da da stim, este o conspiratie, vro sa ne omoare!?!
2 11
dihania • 2024-01-29 19:53:13
El e acela cu marțienii și cu blestemele :))
0 8
Watcherss • 2024-01-29 17:38:04
dar ai facut vreun test de masurare a radiatiilor magnetice/electromagnetice/frecvente radio cand stai cu telefonul la ureche?
1 8
HotTree • 2024-01-30 08:41:41
Sa planific calatoria. Sunt in concediu,doresc sa ma relaxez dar eu trebuie sa planific ceva ca altfel nu ajung la destinatie. Ultima oara planificam concediul, pe nou si calatoria. Eu ma intorc la munca pare ca e mai putin stres decat in concediu
2 2
Bubulac • 2024-01-30 14:29:18
Probabil ai o muncă care nu necesită prea multă concentrare, dacă ideea de a opri pentru reîncarcare după 4-5 ore de condus te suprasolicită intelectual în așa hal că îți strică concediul.
1 1
HotTree • 2024-01-31 08:30:04
Asteptand inca 5 ore la o alta coada ca sa mi incarc masina 2 ore minim. Dupa 7 ore plec mai departe catre destinatie. Dupa 3 zile ajung la desrinatie dar ma intorc ca s a terminat concediul.... Mergi ma cu trotineta fa de aici.In secolul vitezei aprind focul cu pietre ca e eco. Apropo curentul ch gaz si carbune se obtine, inca si la greu
0 1
Bubulac • 2024-01-31 10:00:30
Mulțumesc de răspuns, deci e un job care nu necesită stăpânirea limbii române. Pe de altă parte, ești reprezentativ pentru o mare masă a populației, așadar ai și tu dreptate într-un fel.
0 0
HotTree • 2024-01-31 18:47:06
Degete mari si tastatura finuta.Sunt prea grobian pt telefonul asta motiv pt care scriu oribil.
0 0
gugurila • 2024-01-29 12:59:34
Ca sa scada costurile pana la 25000 de euro, modelul ala Tesla nu numai ca nu va mai avea nici un buton fizic pe bord, dar ii va lipsi si volanul :) De asemenea toata tabla va fi stramba, sau vei putea plati 8-10000 de euro in plus ca sa primesti o masina unde portiera se aliniaza corect cu aripa.
19 17
Cont utiliator sters • 2024-01-29 13:31:51
-
5 13
dihania • 2024-01-29 13:32:10
Da, știm, strugurii sunt acri :)))) Și pe subiect, de câte ori ai condus tu 800km legat? De 2 ori pe an? De 4 ori? Pe lângă faptul că e extrem de obositor, e de-a dreptul periculos.
16 15
mmmircea • 2024-01-29 13:58:38
vorbim de tesla, cea mai ieftina masina electrica comercializata in US, nu de struguri.
4 9
Timonierul • 2024-01-29 16:33:03
Mai caută amice, Hyundai și Kia ( same company) electrici le se vând ca pâinea caldă…..
5 2
JohnnyBrav0 • 2024-01-29 17:37:59
"cea mai ieftina" este Nissan Leaf. Urmeaza Mini Cooper SE si Hyundai Kona.
2 3
n4c • 2024-01-29 14:52:51
In anii '90 faceam Timisoara - Chisinau de doua ori pe saptamina. Noaptea. In zece ore. Cu o Dacie 1410 break. Badmotorfinger pe caseta si in boxe deci trebuia eject + intoarcere la fiecare jumatate de ora. Pentru demascatorii mei, sint timisorean get-beget, nascut si crescut in Ronat, sub salcia de pe Taborului. In Chisinau mergeam la lucru, trimis de acea firma timisoreana care a ajutat sute, daca nu mii de consateni, sa vada lumea.
5 10
dihania • 2024-01-29 19:18:16
E bine sa cunoști și extremele, klar electrica nu e pentru tine :))))
1 2
Juan Retardo • 2024-01-30 14:08:16
Voiai să zici că făceai naveta Timișoara - Tiraspol.
0 0
oliver with a twist • 2024-01-29 13:02:59
pai deja avem o problema din titlu: 25 mii dolari nu e aceeasi suma cu 30mii de euro. Nici pe departe! E cu aproape 30% mai mult.
1 19
jorj_bv • 2024-01-29 13:28:36
Taxele de import. Respectiv TVA mult mai mare in Europa
0 12
pehash • 2024-01-29 13:33:25
Preturile in SUA nu includ taxele locale.
3 7
mmmircea • 2024-01-29 14:01:15
taxe care sunt de 5-7-9% nu de 19-21-24% ca in Europa. Nu mai vorbesc de conversia nesimtita dolar-euro 1:1 pe care o aplica majoritatea firmelor. Ce e 999$ fara taxe in US, devine automat 999 Euro fara taxe la noi.
0 8
oliver with a twist • 2024-01-29 14:01:49
Gigafactory 4 e langa Berlin... si TVA in Europa nu e nicaieri 30%. Doar nu o castigi la loz unde a 45%+ taxa totusi.
5 5
John_Re • 2024-01-29 15:03:09
Pune la socoteală si salariile, beneficiile si concediile mult mai mari din Germany. Costurile sunt mai mari in Europa.
0 3
pehash • 2024-01-29 15:20:00
Aia de langa Berlin doar asambleaza Model Y din componente aduse cu vaporul din China.
4 3
oliver with a twist • 2024-01-29 16:04:21
adica tot piese din import ca si la cele fabricate pe teritoriul american...
1 1
jorj_bv • 2024-01-29 15:23:59
dar si angajatii europeni sunt mai socialisti. In SUA merge cu 10 libere pe an, in UE nu e chiar asa. intre $25k si $30k e doar 20% diferenta (majoritatea țărilor au TVA peste 20%).
0 1
oliver with a twist • 2024-01-29 16:01:20
vezi ca cei 30k sunt euro. Deci e vorba de $25k versus $32.5k, o crestere de 29.88%
1 4
hdd • 2024-01-29 13:03:14
F simplu: nu mă interesează niciun produs tesla. BMW și Mercedes fac mașini de 100 de ani. Poate nepoții mei să fie interesați de tesla.
17 18
dihania • 2024-01-29 13:40:24
Problema la cele două mărci + VW este prețul greu de justificat. Iar unii vor mașina acum, nu la bătrânețe pentru nepoți.
6 14
Vaka • 2024-01-29 16:31:08
Un 530D isi justifica fiecare cent si, bine intretinut te tine 25 de ani fara probleme. Nu stiu daca o Tesla sau orice electrica se ridica la sfert din asta. Ca sa nu vorbim de costurile asociate cu asa o durata de viata...
2 9
JohnnyBrav0 • 2024-01-29 17:58:43
"fara probleme" 25 de ani? ;) poate daca ii schimbi toate piesele si dai pe service cat ai da pe una noua. BMW vinde si masini electrice.
4 3
Vaka • 2024-01-29 19:07:11
Da, am avut de ales intre i4 nou si a continua 530D-ul de 3 ani si 100K KM. M-am uitat pe fisa tehnica (in 10 min pana la 164 km HP Ladestation) si am ales sa prelungesc contractul la "cazan"... Altfel, i4 este o masina superba.
0 3
dihania • 2024-01-29 19:34:33
Compari mere cu pere, era vorba de electrice aici, Tesla nu face cazane diesel. Iar cazanul ala al tau cu 100.000km deja a păpat motorină de cel puțin 7.000€ și probabil cel puțin 2-3.000€ în revizii dacă a fost "bine întreținut" (am un E46 și știu ce înseamnă "bine întreținut" - sunt pasionat de BMW)
1 4
oliver with a twist • 2024-01-29 14:02:43
BMW si Mercedes au invatat cum sa-si tina clientii prin service cu lunile. Poate nu de 100 de ani, dar de 20-30 cel putin.
5 11
Vaka • 2024-01-29 16:33:27
Am avut si una si alta, noi, si nu am avut nici o problema. In schimb vad la colegii cul electrice... Tocmai de aia, can a fost sa schimb si mi-au oferit i-uri am refuzat si am prelungit contractul la "cazanul" Diesel :).
2 10
holinessdani • 2024-01-29 13:22:12
Dar de ce Tesla? Ce e cu obsesia asta cu Tesla? Sunt deja masini bune la 25 de mii iar anul asta vor intra multe masini noi din China pe piata europeana la pretul asta. Dar chiar si noul Citro C3E e o masina decenta si va fi in jur de 20 de mii si in cateva luni va fi disponibila la vanzare. Tesla in curand va ramane o masina de nisa pentru hipsteri
10 14
oliver with a twist • 2024-01-29 14:27:50
daca scoti motorul termic din ecuatie ai sa-ti dai seama ca toate masinile sunt cam la fel, mai putin finisajele interioare. Asa ca diferetenta acolo e + sistemul de infotainment. Lumea a inceput sa perceapa masinile altfel decat o faceau acum 20 de ani... avem tablete si telefoane de 20 dar aproape toti producatorii inca vin cu mizerii de ecrane cu lag si pixelate cu diabonale mici... hai sa fim seriosi. Ledurile s-au inventat acum 50 de ani, si ei inca mai scapa un bec incandescent pe ici pe colo, ca cica "cost reduction".
7 3
jorj_bv • 2024-01-29 15:26:04
Masini bune? Gen Dacia Spring ;-) ? Nu am fost atent si a venit cu Bolt ... 2 femei in spate, eu am stat langa sofer, pozitie de Twister cu fata lipita de parbriz
0 13
oliver with a twist • 2024-01-29 15:58:11
masini fiabile, calitative adica. Tu confunzi, ca marea majoritate a ziaristilor si "pasionatilor" auto, "calitatea" cu "luxul".
3 2
John_Re • 2024-01-29 17:38:12
Când plătești 30 de mii de euro ar trebui să poti conduce o mașină confortabilă, nu o căruță. :))
1 2
dihania • 2024-01-29 19:36:51
Spring nu costă 30 de mii de euro. Am prieten care și-a luat Spring cu ~7900€, nou cu rabla plus. E foarte bun pentru ce a fost proiectat.
1 1
@mario • 2024-01-29 22:59:59
Tesla are deja niște pași mari în fața tuturor. 1) Supercharger network care în România nu prea există dar fără de care nu vei vrea să pleci la drum lung atunci când va exista. Alternativele de rețele de încărcare au calitate îndoielnică, au puține chargere din care o treime nu merg (pe statistici), viteze inferioare, etc. 2) OTA (la legacy automakers încă mergi la service să faci sw update contra cost). 3) Infotainment. 4) Cea mai bună expertiză la baterii...
2 2
Timonierul • 2024-01-29 13:28:37
Pentru noi sunt foaia variante : 1- așteptăm să se învechească și aducem de afară la un preț derizoriu . 2- am văzut în 2023 în Gaza cea mai reușită electrică -Căruță cu măgarul. Dacă avem lipsă de măgari se pot gasi ieftini in partidele politice.
7 5
pehash • 2024-01-29 13:30:58
"nu poți merge direct cu ea la drumuri foarte lungi, cum ar fi o vacanță în Grecia". Cum sa nu poti? Dureaza mai mult, dar cu siguranta se poate. Masina de $25k a fost plauzibila in SUA inainte de inflatia cauzata de pandemie. Intre timp, dolarul s-a devalorizat. $25k in 2018 echivaleaza cu $30k azi. Pe de alta parte, daca ai bani de masina noua si nu ai bani de avion pentru o vacanta in Grecia, ai o problema cu matematica elementara... Un zbor dus-intors pana in Creta (cu escala cu tot) e sub 150 euro/persoana. Charter+cazare iesi chiar mai ieftin.
13 7
mmmircea • 2024-01-29 14:17:09
Nu poti merge in conditii de confort psihologic, aia zice, te tarai din charging port in charging port, unde te uita Dumnezeu daca prinzi vreu plug-in inaintea ta. Ai 300-400 cai electrici, dar stai la 90kmh in spatele tirului pentru ca la 130kmh iti consuma 24-25kwh. Cat despre solutia iei avionul, asta e pe departe cea mai poluanta, dar si cea mai ieftina.
3 13
pehash • 2024-01-29 15:18:09
Iei avionul pana in Grecia o data pe an. Masina o folosesti tot anul.. Vrei sa-ti desenez? ;)
15 3
Vaka • 2024-01-29 16:35:28
La unii este fix invers: Iau avionul tot anul, masina doar in vacante. Fara desene...
3 11
jorj_bv • 2024-01-29 15:29:21
yeap, am venit de la Timisoara la Brasov si pe autostrada dau de o Tesla model Y care mergea la consum. Chiar am luat piciorul de pe acceleratie sa vad cu cat mergea: 120 km/h pe autostrada. In conditiile in care coaja mea de 15 ani se descurca la 139 plina ochi si cu bagaje.
7 3
Watcherss • 2024-01-29 17:47:24
parca limita e 130 pe autostrada, nu? pe aceeasi logica, am depasit un mclaren pe autostrada, eu cu 70mph, el cu 65 - probabil si el mergea la consum.
0 5
Marinake • 2024-01-29 13:51:29
Există Volvo EX30 care se vinde in Europa și pentru care se pot face comenzi in SUA la preț de 35000 de dolari.Nu a ajuns inca pe piata americana.Nu e berlina, este SUV. Autonomie 400 km, versiunea cu 2 motoare (10000 de.dolari extra) accelerează de la 0 la 100km/h in 4 secunde (tichie de mărgăritar in opinia mea). Luând în considerare inflația, 25000 de dolari acum ar fi cam ca 17-18000 înainte de pandemie.
4 2
catelu • 2024-01-29 14:20:40
Piața auto va fi afectată drastic de mașina Tesla, dar depinde dacă ajunge pe piață înainte sau după sistemul de teleportare din Star Trek.
2 9
briciu • 2024-01-29 14:26:35
Si cine va plati taxele de intretinere a drumurilor care se regaseste acum in motorina si benzina ? Sau nu se mai repara drumurile?
5 9
Urangutanu • 2024-01-29 14:46:00
Se repară drumuri și acum ?!
9 1
Scarface1000 • 2024-01-29 14:39:35
Ok deci si daca sa face Tesa de 25 000 euro in US asta inseamna vreo 30 mii in Europa. Cati Romani isi permit sa-si cumpere masina de 30 000 euro? In schimb cu 3-4 mii euro poti sa mergi sa-ti cumperi un ford focus sau un WW polo 1,2 benzina care te duce mult si bine cu costuri minimale.
2 10
pehash • 2024-01-29 15:09:12
Daca nu ai 3-4 mii de euro, cu 300 iti cumperi o bicicleta.. Sau mergi pe jos, nu mai dai nici un ban.
11 5
briciu • 2024-01-29 18:58:52
Se spune ca protejezi mai mult natura si planeta daca cumperi o masina second hand !!
1 5
n4c • 2024-01-29 14:41:45
Masina mea actuala a fost fabricata in 2006 si a costat 14288 de euro noua, cu 9 km la bord, respecta standardul de poluare euro 4, poate functiona cu combustibil continind pina la 85% bio-etanol, are autonomie maxima de 1000 de kilometri, are toate dotarile de confort si securitate pe care mi le-am dorit vreodata de la o masina si nu are nevoie de conexiune la internet pentru a-si indeplini functia de transport sigur si confortabil din punctul A in punctul B. Isi indeplineste aceasta functie de aproape 20 de ani fara probleme deosebite iar piesele de schimb si consumabilele se gasesc usor si azi. Cind noile autovehicule electrice vor oferi ceva similar ma voi gindi la inlocuirea ei.
5 16
John_Re • 2024-01-29 14:44:23
Low cost an basic car. Cine vrea confort sa se uite in altă parte. In America nu cred ca va avea nici un succes.
3 3
Neam Prostit • 2024-01-29 15:06:05
Masinile electrice au toate sansele sa devina mai ieftine decat cele termice. Constructiv sunt mult mai simple: nu au evacuare, nu au catalizator, motorul este mai simplu, nu au aprindere, bujii. Partile in miscare sunt mai putine, componentele sunt mai putine. Masina electrica va forta inchiderea aprox 30% din capacitatile actuale de productie componente auto intrucat masina electrica are mai putine componente. Dupa ce se va gasi o rezolvare pentru baterie masina electrica va deveni optiunea mai ieftina si mai buna.
8 16
Watcherss • 2024-01-29 17:55:11
in functie de tara in care locuiesti, EV-ul e deja optiunea mai ieftina si mai buna. ca exemplu, in septembrie 2022 la fi-mea la scoala eram vreo 6-7 parinti cu tesla (un 3, un s, 2 Y-uri, un ID3 si un leaf), dintr-un total de aproape 200 de parinti. acum cam 30% din masini sunt EV-uri. de la BYD pana la EQS si iX.
3 4
pehash • 2024-01-29 21:59:25
Normal. Deși parcul de electrice crește încet, cei care le cumpără sunt de obicei persoane active. Bătrânii circula rar, alții au mașină doar de ieșit în weekend..
3 0
Haskal • 2024-01-29 17:59:27
Doar ca si bateria aia este facuta din metale rare, resurse FINITE, ca si oil and gas!!! Ce faci, inlocuiesti o problema cu alta?
2 8
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz • 2024-01-29 16:55:40
De ce electricele importate din China ar urma sa fie penalizate prin taxe si Tesla nu? Daca chinezul poate sa-mi vanda o electrica cu 2000 de euro, de ce sa n-am voie sa o cumpar, ci sa fiu obligat la Spring-ul de 10 mii luat cu rabla?
4 0
Flav_ • 2024-01-29 17:27:58
Schimba de la 1% electrice cat e piata acum, la 3% :)). In America stau electricele in showroomuri, mai au pic si vand doua la pret de una. Cu toata propaganda, chinezariile, ca astea au luat avant, o sa bubuie dupa modelul crahului din anii 2000 din industria IT.
3 5
Haskal • 2024-01-29 17:58:05
25000$ costa doar bateria, hahahaha.....
3 3
gelu antigelu • 2024-01-29 21:32:12
”Mașinile electrice trebuie să devină tot mai ieftine”. cum naiba să devină mai ieftine dacă fanaticii din Comisie au grijă să faulteze alternativa: mașinile termice. dacă tot nu mai de ales de ce să fie ieftine?
3 3
Popeye_the_Sailor • 2024-01-30 07:51:05
De fapt, toate mașinile trebuie să devină mai scumpe. Acolo unde poți cumpăra vechituri ieftine ești sufocat de aglomerație: România, India, Bangladesh.
1 2
gv • 2024-02-02 14:13:53
In China sunt zeci de modele de masini electrice cu preturi sub 20.000 dolari, si chiar sub 10.000. Si in Europa sunt anuntate anul asta 2 modele cu performante destul de bune si cu pret sub 25.000 euro: Citroen e-C3 la 23.300 euro, si Renault 5 E-Tech la 25.000 euro.
0 0
INTERVIURILE HotNews.ro