Sari direct la conținut

Cât vrea să cheltuie statul pentru a afla cam ce cred turiștii străini despre România

HotNews.ro
Turisti straini in Centrul vechi din Bucuresti, Foto: Cristi Croitoru / Dreamstime.com
Turisti straini in Centrul vechi din Bucuresti, Foto: Cristi Croitoru / Dreamstime.com

​Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, condus de Radu Oprea (PSD), vrea să facă o cercetare de piață pentru a afla ce părere au turiștii români și străini din 7 țări UE despre destinațiile turistice de la noi din țară. Contractul este estimat la peste 1,7 milioane de lei și va fi finanțat din fonduri bugetare. În plus, ministerul vrea un nou portal web pentru domeniul romania.travel pentru care a alocat peste 1,3 milioane lei.

Cele două contracte au fost scoase la licitație miercuri de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Cercetarea de piață vizează turiștii străini din Italia, Germania, Franța, Israel, Marea Britanie, Spania și Polonia

O primă licitație vizează achiziția unor servicii de realizare a unei cercetări de piață în vederea măsurării atitudinilor și percepțiilor față de destinația turistică România și a brandului turistic național.

Cercetarea de piață va fi efectuată pe un eșantion reprezentativ pentru România și pentru alte 7 țări selectate ca prioritate (Italia, Germania, Franța, Israel, Marea Britanie, Spania și Polonia). Aceste țări au fost selectate în baza numărului de turiști care aleg România ca destinație de vacanță.

Ministerul spune că această cercetare este necesară pentru a înțelege corect situația privind percepțiile și atitudinile legate de turismul în România, astfel încât să fie realizată o strategie de marketing.

Studiul de piață va cuprinde atât o cercetare cantitativă (realizată prin aplicarea unui chestionar online, autoadministrat) cât şi o cercetare calitativă (realizată prin organizarea de focus grupuri – 4 în România şi câte două în fiecare dintre cele 7 ţări selectate ca prioritare).

Care sunt obiectivele specifice ale cercetării de piață în România:

  • analizarea particularităților ofertei turistice pentru destinațiile din România, inclusiv comportamentul turistului român
  • identificarea opiniilor turiștilor români (gradul de satisfacție/insatisfacție despre destinația turistică România)
  • măsurarea gradului de notorietate a destinației turistice România și percepția turiştilor români vizavi de promovarea turistică a Romaniei.

Care sunt obiectivele specifice ale cercetării de piață la nivelul celor 7 țări:

  • măsurarea gradului de notorietate al destinației turistice România şi al brandului turistic național în rândul turiştilor şi al potențialilor turişti din cele 7 țări selectate
  • identificarea particularităților ofertei turistice, inclusiv comportamentul consumatorului turistic din ţările selectate
  • identificarea opiniilor turiștilor din cele 7 țări selectate care au vizitat ţara noastră (gradul de satisfacție/insatisfacție despre destinația turistică România)
  • identificarea segmentului de turiști din țările selectate care manifestă intenția de a vizita România (percepții despre destinația turistică România, motive de acceptare/refuzare a ofertei turistice, aşteptări de la produsul turistic românesc)

Care este profilul respondenților din România

Universul vizat pentru cercetarea de piață de la noi din țară este cel al rezidenţilor în România, populație urbană cu vârste peste 18 ani, alfabetizați on-line.

Pentru cercetarea calitativă, se va face un mix echilibrat de femei şi bărbați, în funcție de topicul focusgrupurilor, iar vârsta respondenților care vor participa la focus grupuri va fi între 25-50 de ani.

Cercetarea cantitativă va fi realizată pe un eșantion reprezentativ urban pentru fiecare regiune, avându-se în vedere persoane cu vârstă între 18-65 de ani. Cercetarea trebuie să asigure reprezentativitate statistică pentru populația urbană la nivel de total, dar și la nivel de regiune, precum și informații referitoare la sex, educație, venituri, condiții de viata.

Cercetarea trebuie să asigure reprezentativitate statistică pentru populația urbană cu grad de eroare 3% la un indice de încredere 95% pentru populația de interes (persoane care au călătorit cel puţin o dată în ultimii 3 ani în România).

În cercetarea calitativă, se vor lua în considerare persoanele care au călătorit în România în ultimii 3 ani şi care intenţionează să călătorească și in viitor.

În ceea ce privește cercetarea cantitativă, se vor lua în considerare persoanele cărora le place să călătorească în țară, sunt interesate să călătorească în România în viitorul apropiat şi vor fi excluse persoanele care resping călătoriile în România.

Care este profilul respondenților din cele 7 țări UE

Universul vizat pentru cercetare este cel al rezidenților din cele 7 țări selectate ca fiind prioritare, populatie urbană cu vârste peste 18 ani, alfabetizați on-line.

În cadrul cercetării calitative, se va face un mix echilibrat de femei şi bărbați, cu varsta cuprinsă intre 25 şi 50 de ani cărora le place să călătorească în străinătate, sunt interesate să călătorească in România în viitorul apropiat și au cel puţin o vacanță anuală petrecută în afara țării de rezidență.

Vor fi excluse persoanele care resping călătoriile în România din diferite motive şi persoanele născute in România, dar rezidente în cele 7 ţări de interes.

În ceea ce priveşte cercetarea cantitativă, se vor lua în considerare persoanele interesate să călătorească și au cel putin o vacanță anuală petrecută în străinătate, persoane interesate să călătorească în România în viitorul apropiat, au vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani, bărbaţi şi femei dintr-un esantion urban reprezentativ.

Se vor exclude persoanele născute în România şi rezidente în cele 7 țări de interes şi persoanele care resping călătoriile în România sau în sud-estul Europei din diferite motive.

Pentru cercetarea cantitativă, se va alege un eșantion reprezentativ urban pentru fiecare țară la nivel de vârstă, sex, regiune și mărimea orașului cu 1000 de interviuri pe țară.

1,3 milioane de lei pentru un nou portal web pentru domeniul romania.travel

A doua licitație vizează contractarea de servicii pentru crearea, dezvoltarea unui portal web pentru domeniul romania.travel.

  • „Prin crearea acestui portal web, se doreşte creşterea traficului pe website-ul Romania.Travel şi a numărului de vizitatori unici, a traficului pe reţelele sociale dedicate ale Ministerului Antreprenoriatului Şi Turismului (Facebook, Youtube etc.).
  • Totodată se doreşte ca un număr cât mai mare al persoanelor care accesează Romania.Travel să devină, în final, vizitatori ai destinaţiei, într-o primă etapă prin planificarea călătoriei, solicitare de informaţii suplimentare, abonare la un newsletter.”, se arată în caietul de sarcini.

Sursa foto: Cristi Croitoru / Dreamstime.com

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro