O asociere de firme din Turcia va construi un tronson din Autostrada Sibiu – Făgăraș: 4 ani și 250 mil. euro pentru circa 16 km de autostradă
Tronsonul 4 al autostrăzii Sibu – Făgăraș, în lungime de circa 16,26km plus 5,6km drum de legătură, are de vineri un constructor desemnat, o asociere de firme din Turcia care va avea la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.
„Astăzi, după finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, am desemnat câștigătorul contractului pentru proiectarea și execuția tronsonului 4 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș (16,26 km), inclusiv drumul de legătură cu DN1 (5,6 km)”, a anunțat vineri șeful CNAIR, Cristian Pistol.
ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI A.S. trebuie să finalizeze proiectarea în 12 luni, iar lucrările de construcție în 36 de luni.
„Finanțarea contractului în valoare de 1,19 miliarde lei fara TVA va fi asigurată prin Programul Transport 2021-2027. Dacă rezultatul procedurii nu va fi contestat vom putea semna contractul după expirarea perioadei legale de depunere a acestora”, a mai spus Pistol.
Autostrada Sibiu – Făgăraș – 4 tronsoane scoase la licitație după ani în care s-au pierdut în studii și hârtii
Autostrada Sibiu – Făgăraș va avea o lungime de circa 68 de km, iar licitația pentru proiectare și execuție a fost lansată în vara lui 2022, dupăce proiectul autostrăzii Sibiu – Făgăraș a bătut pasul pe loc ani la rândul.
- Tronsonul 1: Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) si Avrig-Marsa (DJ105G) – 14,25 km
- Tronsonul 2: Avrig-Marsa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1) – 19,92 km
- Tronsonul: 3 Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbata de Sus (DJ 105B) – 17,61 km
- Tronsonul 4: Sâmbata de Sus (DJ 105B) – Municipiul Fagaraș si Drum de legatură cu drumul național DN1 – 16,26 km aferentă corpului de autostradă și 5,65 km aferentă drumului de legatură.
Autostrada Sibiu – Făgăraș, cu SF-ul lansat de pe vremea lui Dan Șova, lăsat în aer ani la rândul
De 7 ani au avut nevoie autoritățile să pună la punct SF-ul și dosarele de licitație pentru autostrada de la Sibiu la Făgăraș.
În 2014, când Dan Șova trăgea frâiele infrastructurii rutiere, Compania de Autostrăzi scotea la licitație pe bandă rulantă contracte de studii de fezabilitate. Unul din acele contracte se referea la revizuirea SF-ului pentru autostrada Sibiu – Brașov, un proiect care înainte de acel moment era gândit doar ca drum expres.
Inițial, licitația avea un termen complet nerealist: 4 luni pentru revizuirea studiului de fezabilitate. Ulterior datele contractuale au fost modificate, iar în aprilie 2015 era semnat contractul de circa 16,3 milioane de lei cu Consitrans, cu termen 17 luni.
Oficial lucrările la SF au început în mai 2015, dar s-au împotmolit în probleme birocratice, iar un an întreg a fost suspendat din lipsă de finanțare.
A urmat apoi o lungă dezbatere între CNAIR, Consitrans și Jaspers privind traseul autostrăzii, iar abia în 2019 au început primele foraje geotehnice pe traseu.
În 2021, ministrul de atunci Cătălin Drulă spunea că derularea acestui proiect este un exemplu de „așa NU”. „După mine, cauza principală a întârzierii acestei autostrăzi a fost lipsa de interes politic pentru acest proiect”, declara pe atunci Drulă pentru HotNews.ro, spunând că va încheia proiectul și va lansa licitația în august. Nu s-a mai întâmplat însă, iar în septembrie a părăsit ministerul.
SF-ul în sine a fost aprobat abia la finalul anului 2021, în decembrie. De atunci și până în vara lui 2022, momentul trimiterii documentației la ANAP au trecut alte 7 luni…. În total au fost 7 ani care au trecut de la demararea licitației pentru documentație și licitația de execuție.
HARTĂ INTERACTIVĂ – AUTOSTRADA SIBIU – FĂGĂRAȘ
.embed-container{ padding-bottom: 80%; }
–
CITEȘTE ȘI: