Autostrada de Centură A0: Ultimul lot rămas fără constructor, contractat cu o companie din Italia după o licitație care a durat peste 4 ani
La peste patru ani de când a fost scos la licitație, Lotul 1 din Autostrada A0 Nord va intra în sfârșit la proiectare și execuție. Vorbim practic de ultimul tronson din A0 care nu avea constructor. CNAIR va semna miercuri contractul cu asocierea Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – Retter Projectmanagement pentru circa 815 milioane de lei, pentru proiectarea și execuția celor 17,5 km de la Dragomirești (spre A1) la Corbeanca (spre DN1).
Autostrada de Centură A0: Ultimul lot rămas fără constructor, contractat cu o companie din Italia după o licitație care a durat peste 4 ani.
La peste patru ani de când a fost scos la licitație, Lotul 1 din Autostrada A0 Nord va intra în sfârșit la proiectare și execuție. Vorbim practic de ultimul tronson din A0 care nu avea constructor. CNAIR va semna miercuri contractul cu asocierea Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – Retter Projectmanagement pentru circa 815 milioane de lei, pentru proiectarea și execuția celor 17,5 km de la Dragomirești (spre A1) la Corbeanca (spre DN1).
Tronsonul de autostradă A0 Nord – Lot 1 va fi contractat miercuri de către CNAIR cu asocierea Asocierea Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – Retter Projectmanagement, după o licitație care a fost lansată tocmai în 2019, adică acum mai bine de patru ani. A0 Nord – Lotul 1 era ultimul tronson necontractat de pe Autostrada de Centură A0 a Capitalei.
„După, probabil, cea mai lungă licitație, epopeea Lotului 1 Nord al Autostrazii Bucurestiului A0 a ajuns la final. Decizia instanței a dat câștig de cauză CNAIR-ului și astfel, în sfârșit, putem solicita documentele câștigătorului pentru demararea procedurii de semnare a contractului cu acesta – Asocierea Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – Retter Projectmanagement”, scria și secretarul de stat în Transporturi, Irinel Scrioșteanu la început de septembrie.
Valoarea contractului este de 815,07 mil. lei, fără TVA, iar termenul de finalizare al lucrărilor este de 34 luni – 12 luni proiectare și 22 luni execuția lucrărilor. Lungimea tronsonului este de 17,5 km.
Contractul prevede executarea și a două pasaje supraterane:
- Pasaj peste CF101 București – Pitești DN7, cu o lungime de 733 m
- Pasaj peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea, cu o lungime de 650 m
Lotul I al traseului din Nordul Autostrăzii Bucureștiului, se află între A1 și DN1, de la Dragomirești, acolo unde se termină Lotul 3 din A0 Sud, la Corbeanca în apropiere de DN1, acolo unde se continuă cu Lotul 2 pe care românii de la UMB îl vor termina cel puțin parțial în acest an.
–
A0 Nord – Lotul 1 – Epopeea unei licitații de autostradă încheiate după mai bine de 4 ani
Licitația pentru A0 Nord – Lotul 1 are toate premizele să intre în „cartea recordurilor negative” CNAIR, Un exemplu clar de „Așa nu”, licitația a fost de nenumărate ori întoarsă și reîntoarsă la evaluarea ofertelor.
De nu mai puțin de șase ori evaluarea Companiei de Autostrăzi care stabilise un câștigător la licitație a fost întoarsă de Consiliul pentru Soluționarea Contestațiilor.
- Lotul 1 din A0 Nord (17,5 km – DJ601 – Corbeanca/DN1) nu a fost contractat până acum, deși licitația a fost lansată încă din 2019. Licitația a trecut prin numeroase atribuiri și contestații care au reluat de la zero procesul de evaluare. Spre exemplu, în octombrie 2021 a fost atribuit contractul, după ce în trecut alte două atribuiri au fost contestate și întoarse de instanța de judecată.
- O altă atribuire a contractului s-a făcut în noiembrie 2022 către asocierea de firme Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – RETTER Projectmanagement (ofertă de 815 mil lei), dar a fost contestată, CNSC a aprobat și a cerut CNAIR să reevalueze ofertele. Anterior, în 2020 și în primăvara 2021 CNAIR atribuise contractul de două ori către turcii NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (ofertă de 747 mil lei). Ambele atribuiri către firma turcească au fost întoarse după depunerea contestațiilor.
- În martie 2023 CNAIR atribuia din nou contractul către Impresa Pizzarotti. Decizia a fost din nou contestată, dar în cele din urmă contestațiile au fost respinse în luna mai.
Asocierea Impresa Pizzarotti – Reter este cea care lucrează și la Lotul 1 al Autostrăzii A7 Ploiești (Dumbrava/A3) – Buzău. Tot Pizzarotti este compania care a finalizat cu întârziere mare primul lot al autostrăzii A10 Sebeș – Turda, tronson măcinat de probleme după inaugurare și pe care și acum se reconstruiesc anumite porțiuni.
Autostrada A0 Nord – Doar tronsoanele UMB sunt în execuție acum / Șanse bune ca tronsonul DN1-A3 să fie gata în câteva luni
Românii de la UMB lucrează în forță în nordul Bucureștiului pe A0 pe Lotul 2 (Lungime: 19 km, DN1-A3-Afumați, Valoare: 832 mil lei) și bat noi recorduri în materie de viteză. Ba chiar au toate șansele să finalizeze din acest an un tronson aproape întreg de autostradă pe care l-au început abia cu un an în urmă.
Deși întreg lotul măsoară circa 19 km lungime, doar o parte va putea fi folosit – doar vreo 9 km – asta dacă nu vor fi găsite unele soluții de descărcare provizorie a traficului spre Lotul 3, adiacent.
Și tot UMB a început recent lucrul și pe Lotul 4 din A0 Nord (Lungime: 4,47 km, Valoare: 313 mil lei), cel care ajunge de la DN3 (Cernica) la A2, trecând pe un viaduct foarte lung râul Colentina. Acest lot are un termen de execuție de 18 luni, deci finalizarea sa ar putea avea loc la final de 2024, însă cum nu există o descărcare în capătul dinspre DN3, deschiderea circulației este complet dependentă de Lotul 3, adiacent.
Pe Lotul 3 DN2-DN3 (Lungime: 8,6 km, Valoare: 398 mil lei), CNAIR a semnat la început de an contractul de proiectare și execuție cu chinezii de la CCECC.