Sari direct la conținut

„Atac aerian, pericol”. Șoferii suedezi au fost alertați din greșeală să se adăpostească de un bombardament

HotNews.ro
„Atac aerian, pericol”. Șoferii suedezi au fost alertați din greșeală să se adăpostească de un bombardament

Atac aerian, pericol”: șoferii din sudul Suediei au primit din greșeală un avertisment cu privire la un bombardament aerian prin sistemul de navigație al mașinii, relatează AFP.

„Investigăm” cauzele, a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al Administrației Naționale a Transporturilor Suedeze, care a transmis miercuri alerta dintr-un motiv încă necunoscut.

Mesajul a fost publicat printr-un sistem denumit „TMC” (Traffic Media Channel) care permite primirea mesajelor cu informații despre trafic pe sistemele de navigație ale mașinii prin intermediul radioului vehiculului.

Mesajul a fost difuzat în zona Blekinge, din sudul țării, care găzduiește una dintre principalele baze ale Forțelor Aeriene Suedeze.

„Mesaj important, Blekinge County: Air Attack, Danger”, apărea pe ecranul navigatorului șoferului, precedat de un semn de pericol.

Șoferii, uluiți, au raportat incidentul autorităților.

Numărul șoferilor afectați nu a putut fi estimat imediat.

Trafikverket a recunoscut că știe „foarte puțin” despre originea incidentului pe care îl consideră „grav” în contextul războiului aflat în desfășurare din Ucraina.

Suedia se remarcă în Europa prin campaniile sale majore de informare a populației civile în cazul izbucnirii unui război în țară, cu broșuri distribuite fiecărei gospodării cu privire la ce trebuie făcut.

Țara nu s-a confruntat cu un război pe teritoriul său de mai bine de două secole.

Ajută-ne să facem HotNews mai bun
Vrem să aflăm ce subiecte sunt importante pentru tine și cum putem îmbunătăți HotNews. Am pregătit un chestionar a cărui completare durează 5 minute şi care e anonim, dacă nu vrei să ne laşi adresa de mail. Nu e obligatoriu să răspunzi la fiecare întrebare, deși ne-am bucura. Orice contribuție ne ajută să luăm decizii mai bune.
Formular Feedback
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro