Strategia editoriala Realitatea TV pentru 2010-2012: Lumea RTV, cu mesaje pozitive, cultura si civilizatie – un produs media de utilitate publica
„Lumea RTV” este conceptul pe care se construieste strategia editoriala Realitatea TV pentru perioada 2010-2012. Ce inseamna „Lumea RTV”? Inseamna „o lume a informatiilor valorice din cele mai diverse domenii, o enciclopedie de fapte”, „o lume a mesajelor pozitive”, in care „stirea de la Realitatea TV este singura care te face sa fii optimist”, iar „principala afacere pentru Realitatea TV vor fi cultura si civilizatia”, dupa cum arata o prezentare a strategiei, de putin peste patru pagini, depusa la CNA. Documentul mentioneaza ca pe piata media din Romania, in prezent, „nivelul discursului jurnalistic e foarte scazut (…) iar publicul plange ca oferta TV este in totalitate tabloida”.
Documentul de prezentare a strategiei a fost depus la CNA inaintea sedintei de marti a Consiliului, in care a fost discutata cererea de prelungire a licentei Realitatea TV. In cadrul sedintei, soldata cu amanarea unei decizii privind prelungirea licentei, reprezentantii Realitatea au spus ca strategia completa este un document mult mai voluminos, dar ca este inca discutat, avand in vedere ca planurile lui Stelian Tanase de repozitionare a postului sunt inca in desfasurare. Dupa cum a spus Stelian Tanase, marti, la CNA, noua grila de programe, de repozitionare a postului, va incepe la inceputul lui 2011.
- O nota cu privire la solicitarea prelungirii licentei audiovizuale prin satelit pentru Realitatea TV include date privind structura programelor Realitatea, actionariatul Realitatea Media, situatia licentelor audiovizuale. Aceasta arata, intre altele, ca in actionariatul Bluelink Comunicazione (Cyprus) Limited, ce detine 66,54% din Realitatea Media, apar Vintu Ioana si Vintu Ionut Codrin, fiecare cu 45,35455%, alaturi de Vitalie Dobinda, care apare cu 9,0909%. Restul actionariatului este acelasi cu cel afisat in ultima actualizare de pe site-ul CNA, din septembrie a.c., in care se arata ca asociat unic al Bluelink Comunicazione (Cyprus) Limited este Vitalie Dobinda.
Ce spune, intre altele, strategia editoriala Realitatea TV 2010-2012:
- „Aceasta propunere de strategie editoriala pe termen mediu si lung presupune o schimbare majora in filosofia abordarii informatiilor de catre Realitatea TV si in prelucrarea lor, prin transformarea statiei dintr-un canal de stiri intr-un produs media de utilitate publica”
- „Este o strategie cu doua componente, doua actiuni simultane: crearea „lumii RTV” si efortul de a-i atrage in aceasta lume pe telespectatorii care vor accepta si vor adera la transformarea lor din telespectatori anonimi in contributori permanenti, consumatori/constructori ai „lumii RTV”.
- De ce? „Realitatea TV pare ca se ocupa de un singur public, cel preocupat de politica, cel care e interesat de ce se intampla in Parlament, cu guvernul, cu liderii politici. Acest public e limitat de cca 3% audienta (pe acest public se bat si alte canale). Un post care isi doreste sa creasca audienta este obligat sa atinga si alte zone de public unde interesul pentru „telenovela politica” este zero sau redus„.
- „Lumea Realitatea TV este o lume a informatiilor valorice din cele mai diverse domenii, o enciclopedie (…) de fapte, personaje si performante. (…) Lumea RTV este de asemenea o lume a informatiilor despre oameni obisnuiti si experientele lor neobisnuite (…) este Romania moderna, guvernata nu de clasa politica, ci de respectul pentru valorile culturii si civilizatiei nationale si universale al celor care participa la constructia ei (…)”.
- „Lumea RTV este o lume a mesajelor pozitive, lumea schimbului de informatii si a cunoasterii”
- „Politica editoriala a statiei inseamna o viziune echilibrata, argumentata si coerenta asupra realitatii romanesti, al carei produs este o Romanie contemporana (…)”
- „Rezultatul imediat al transpunerii „lumii RTV” in matricea ei de continut si in formate fac din Realitatea TV un PRODUS SOCIAL, nu doar un canal de stiri si talk show. Pentru atingerea acestui obiectiv, principala afacere pentru Realitatea TV vor fi cultura si civilizatia„.
- „In ultimii 5 ani, presa este privita de majoritatea populatiei ca fiind corupta, aservita patronilor, iar jurnalistii ca slugi ale patronilor. Nivelul discursului jurnalistic este foarte scazut, programele sunt din ce in ce mai violente si mai vulgare, iar publicul plange ca oferta tv este in totalitate tabloida. Televiziunea de utilitate publica inseamna televiziunea continuturilor oferite de telespectatori, prelucrate special pentru ei si nicidecum televiziunea care te invata sau care iti arata cum sa traiesti.”
- „Identitatea Realitatea TV va fi data tot de stiri (….). Transformarea conceptului de stiri, prin: a) transformarea stirilor dintr-o sursa de informatie, intr-una de cunoastere; b) schimbarea ponderii domeniilor din care imi aleg stirile, de la „life” catre „lifestyle”, adica mai putina politica, dar mai relevanta si mai mult people story despre stiinta, mediu, sanatate, travel si media/entertainment; c) personalizarea informatiei; d) transmiterea de mesaje pozitive, adica stirea de la Realitatea TV este singura care te face sa fii optimist, chiar daca iti arata cat de greu/dificil „este””; e) la Realitatea TV stirile nu se termina niciodata, pentru ca orice sfarsit inseamna un nou inceput (…)”
- Ce va contine grila de programe: stiri, jurnal mare (25 de minute), jurnal mic (15 minute), programe de stare (Lumea RTV, Afacerea) in timpul zilei, infotainment in prime time, sport, meteo, Lumea RTV/Afacerea culturala, pachet aparte de programe pentru sfarsitul saptamanii.
- Vezi atasat documentul de prezentare depus la CNA.