STS a mai primit un premiu international pentru administrarea sistemului 112
Centrul 112 Bucuresti ᅡ Ilfov al Serviciului de Telecomunicatii Speciale a primit premiul pentru „Cel mai bun Centru de Preluare Apeluri de Urgenta 112 din UE”, in cadrul Galei anuale a Asociatiei Europene a Numarului de Urgenta (EENA), care a avut loc miercuri, informeaza Agerpres.
Acesta este al cincilea premiu international primit de catre STS ca recunoastere a contributiei remarcabile in administrarea si dezvoltarea Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta din Romania.
Gala Premiilor 112 este singura festivitate de acest gen din Europa. Premiile internationale 112 obtinute in anii trecuti de catre Serviciul de Telecomunicatii Speciale au fost urmatoarele: „Pentru cea mai buna campanie de educare, informare din Uniunea Europeana (2009), „Pentru salvare remarcabila” (2012), „Pentru cea mai buna campanie de educare – informare din Uniunea Europeana” (2013) si „Cea mai buna reforma din Uniunea Europeana – Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta din Romania” (2014).
Potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, Romania se situeaza printre statele membre cu cei mai buni timpi de reactie (sub 10 secunde) si o acuratete sporita in a localiza apelantii la numarul unic de urgenta 112. Romania face parte dintre cele 5 state membre care reprezinta exemple de buna practica.
Numarul pan-european de urgenta 112 a fost creat in 1991. In aprilie 2005, Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta 112 a devenit operational in toata Romania. Incepand cu anul 2008, 112 este singurul numar care poate fi folosit de pe orice telefon fix sau mobil pentru a beneficia, gratuit, de serviciile de urgenta (ambulanta, pompieri si politie) in orice tara a Uniunii Europene.