Concluziile studiului arata ca ziarele pe hartie trebuie:
sa renunte la partizanate, pentru a-si recapata credibilitatea
sa dea importanta stirilor internationale, chiar daca inca mai exista interes pentru cele locale.
sa integreze editiile online in produs, pentru ca astfel vor ramane o sursa importanta de informatii, in conditiile in care online-ul va depasi audiovizualul, devenind sursa primara de informatii.
sa-si creasca valoarea prin obiectivitate, analize si reportaje profunde, design vizual, relevanta pentru cititori si o scriitura mai buna.
sa realizeze ca toate mediile de presa concureaza pentru timpul consumatorului. Dar nu poti crea mai mult timp, ci poti doar sa-i cresti valoarea.
sa-i faca pe cititori sa inteleaga problemele globale si impactul lor
sa monitorizeze agenda publica si sa-i traga la raspundere pe cei care nu tin seama de ea
sa furnizeze informatii interesante, care pot fi folositoare in viata cotidiana
sa inteleaga ca ziarele nu pot neaparat sa schimbe lumea, in schimb pot sa-i ajute pe cititori sa inteleaga lumea.
Potrivit datelor furnizate de Harris Interactive si INNOVATION, dintre cele sapte tari cercetate, cei mai mari consumatori de stiri online sunt in Italia, urmati de SUA, Spania si Australia. Majoritatea celor chestionati spun ca acceseaza cel putin o data pe zi o sursa de stiri online.
Doar subiectii din Marea Britanie si Germania au declarat in proportie mai mare ca vor prefera tot stirile televizate si peste cinci ani. In Australia, optiunile au fost egale la cele doua capitole, in timp ce in restul de patru tari balanta inclina catre stirile online.
Usurinta cu care se acceseaza stirile in format electronic se regaseste in toate cele sapte tari printre primele motive pentru care unii prefera sa nu citeasca ziarele scrise.