Studiu: consumatorii extind definitia spamului
Nu doar mesajele nesolicitate sunt considerate spam de catre consumatori, ci si e-mailurile lipsite de informatie interesanta sau relevanta, e-mailurile prea numeroase sau e-mailurile ofensatoare primite din surse agreate initial de utilizatori, arata un studiu realizat in SUA de MarketingSherpa/Q Interactive, citat de eMarketer. Potrivit sursei, optiunea unui utilizator de a se inscrie pe o lista de e-mailing nu le da, automat, oamenilor de marketing sa trimita tone de mesaje lipsite de relevanta.
In luna ce a precedat desfasurarea studiului, circa 52% dintre respondenti, arata studiul mentionat, au considerat spam e-mailurile pe care le primesc fara sa le fi solicitat. Pe langa acestia, insa, 41% au au reclamat drept spam e-mailurile primite pe care le considera lipsite de interes. 25% au facut acelasi lucru deoarece primesc prea multe e-mailuri dintr-o anumita sursa, 20% pentru ca primesc prea mult e-mail in general, iar 15% pentru ca apreciaza continutul e-mailului drept ofensator.
Studiul a fost realizat in ultima parte a anului trecut, dar datele obtinute au fost date abia acum publicitatii.
O concluzie a cercetarii este ca numarul prea mare de mesaje primite de utilizatori sporesc, indirect, concurenta intre cei care transmit e-mailuri in mod legitim, in conditiile in care, pe masura ce filtrele de spam se imbunatatesc, utilizatorii dau mai putina atentie mesajelor nesolicitate „obisnuite” si sunt mai interesati de relevanta informatiei primite in e-mailurile din surse agreate.